Krängningshämmarlänk F8

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
länken mellan krängningshämmaren och a-armen (nr 4 på bilden) har lossnat så det blir väll till och beställa en ny då.:mad2: Men nu till frågan hur kan den ha lossnat?:hmmmm: Den blir ju låst av sig själv där den sitter. Någon annan som råkar ut för samma sak?

0741-705.png
 

kristiansson

Välkänd medlem
23 apr 2006
176
0
6
Det är helt möjligt att den kan lossna. En skoter handlare i storuman tipsade mig att dra en bult genom a-armen och klumpen (nr 4)
Om man läser på amerikanska forum har vissa löst det med att köpa -08 krängningshämmare då den ska vara fixad så den inte kan lossna.

Men jag prövade att plocka bort krängningshämmaren och enligt mig vart det en mycket trevligare skoter. Det kostar inget att testa :)
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Hände mig oxå förr, speciellt om det var svinkallt ute..

Men.. jag har oxå plockat bort krängningshämnaren helt... glömt inte att höja trycket i floatarna något om du testar... Kör själv med ca 90-95psi på led och ca 80psi i lössnö
 

kristiansson

Välkänd medlem
23 apr 2006
176
0
6
Hände mig oxå förr, speciellt om det var svinkallt ute..

Men.. jag har oxå plockat bort krängningshämnaren helt... glömt inte att höja trycket i floatarna något om du testar... Kör själv med ca 90-95psi på led och ca 80psi i lössnö
Ok :cheesy:

Jag drog i 95 psi och tyckte den blev alldeles för hård. Nu är det 70 psi och det kändes rätt bra. Kör jag för långsamt :hmmmm: