Krångel me F7 EFI -04

jäjjä1

Semi PRO sledder
12 nov 2006
23
0
0
Kalix
Min F7a EFI började helt plötsligt att gå på 1 cylle idag när jag var o körde, provade me att sätta nya stift.. Men går fortfarande på bara en. Nån som har nån fundering om vad som är problemet?? Kolvarna är hela o ringarna oxå..
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
har du provat att byta plats på tändkablana eller växla tändhattar. på min maskin så vibrerade tändspolen sönder inuti så att den började gå på en burk.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det verkar var en svag punkt på arctic twin runt -02 -04 det är ofta tändspoleproblem på de. Det var svårt att få tag på en beg spole, fick ta den från usa med då kostade den bara 400 istället för 2495:- för en ny hos den lokala handlaren :)
 

jäjjä1

Semi PRO sledder
12 nov 2006
23
0
0
Kalix
Okej :) då fick du den billigt iaf! jag fick ju en ny på garantin eftersom skoter e uttagen ett år senare. Handlaren sa att det va 2:a spolen som dom bytt på en F7a i vinter hos han, så det verkar ju kunna vara nåt i det du säger.
 

masterboy

Medlem
29 dec 2005
8
0
1
Det låter som jag fått samma fel på min maskin. Höll fullt över en sjö när den helt plötsligt dog på ena cylindern. Inga missljud men tänder inte. Bytte stift, och efter det går den på halvgas på båda. På fullgas, och på tomgång går den inte. Misständer som fan. Eller om det är soppa-problem. Jag vet inte. Funkade iallafall klockrent hela helgen, tills det hände.... :-( Helvete!!

Hur fasiken lyckades du få hem en så billig spole från USA? Leveranstid?
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
En polare köpte den åt mig på Hay days och tog hem den i väskan åt mig... :)

Billigt!