Krav för att stöldsäkra skoter?

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Så om man tolkar det rätt så måste jag aktivera stöldkoden på min Polaris varje gång jag ställer ifrån mig..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Om du har LF ja. Eller annat bolag som har som villkor att eventellt elektroniskt stöldskydd ska vara aktiverat.
Om skotern skulle hittas och det visar sig att ett sådant skydd inte var aktiverat vid stöldtillfället så blir genast självrisken högre.

Btw. Den som inte vill lägga runt 1000 kr på en ABUS klass 3 sats med lås och kedja, så har Biltema godkänd Klass 3 kätting för 479:- (2,5m och tygöverdragen). Godkänt Klass 3 lås för 199. Har själv detta och låset funkade utan mankemang förra säsongen iaf. (Sparsamt använt visserligen).

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
När jag skaffade försäkringen hos Länsförsäkringar Jämtland så hade de ASUS lås med kedja eller bygel plus mikropunktsmärkningskit för 800 kr till sina kunder.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
När jag skaffade försäkringen hos Länsförsäkringar Jämtland så hade de ASUS lås med kedja eller bygel plus mikropunktsmärkningskit för 800 kr till sina kunder.
Finns inte hos Dalarnas. Inte lås iaf när jag kollade häromdan.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Ja varje Länsförsäkringsbolag är ju fristående och väljer kostnadsnivåer på försäkringar, erbjudanden osv på egen hand.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk