kx 250

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
någon som vet säga om "svart pulverlackerad ram" är original utförande från fabrik.? gäller en kawasaki kx 250 2-takt. Osäker på årsm men iaf en -03a eller nyare.
 
K

krickus

Den är lackad gråmet. Svart är inte orginal, det vet jag då jag tävlat med dito hoj och alltid pulverlackat ram och sving svart på mina cyklar.
 

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
kx250.jpgokay ja tackar för svaren. Äldre än 03 så vet jag att dom är grönlackerade och har lite annorlundare ramkonstruktion. Postar med en bild på den! Sen undrar jag även över vars motornr är instansat.? Sen har jag läst många spekulationer om oljeblandningen,kör sj med 3% iaf, är det för mycket.?Ryker då redigt om den, är ganska gasglad så varven är ofta höga:heh:
 

jyrki

Aktiv medlem
8 nov 2010
94
0
6
Norrbotten, skogen
Motornumret sitter bakom växelspaken har jag för mig, kring 3% är bra blandning har alltid kört det i mina cyklar och det har fungerat.

Ingen som råkar ha en bakram till en kx250 -04 eller nyare?
 

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Motornumret sitter bakom växelspaken har jag för mig, kring 3% är bra blandning har alltid kört det i mina cyklar och det har fungerat.

Ingen som råkar ha en bakram till en kx250 -04 eller nyare?



okay bra tack! Ja jag har väl kört med lite mindre blanding back in the days, men då vart inte knarrarna lika känsliga verkar de som. Nu har ju effekt uttaget ökat bra mycket.

Ang bakramen: prova med "Prins Dirty Parts" dom skrotar en heldel crossar.