Kylarvätska i vevhus, hjälp behövs!!

rallep

Medlem
28 feb 2010
48
0
1
Tjena! Nu är det såhär att har en Rmk Assault -12 som jag lyft toppen på för några timmar sedan för att kika in i motorn. Givetvis jag i mitt esse glömde öppna pluggen för att tömma kylarvätskan som fanns kvar i toppen.

Funderar nu hur jag ska gå till väga. Vet ej hur mycket som kommit ner men det fanns litegrann i y-röret. Det mesta for nog inte in. Någon som har några bra tips?

Mvh // Rasmus
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Om det inte är så mycket skulle jag bara skruva lös tändstiften och sen dra ut det... Alt kan du vända skotern upp och ner och dra försiktigt så kommer det också ut.. Sen startar du skotern och låter den stå och bli varm innan du stänger av den.
 

rallep

Medlem
28 feb 2010
48
0
1
I och med att jag inte tagit lös cylindrarna har jag ingenaning om hur mycket som kan ha kommit ner. Det fanns vätska i y-röret såg jag senare. Kanske kör på det så jag slipper riva cylindern. Inge stort jobb för den delen. Tror jag tar och smörjer in det jag kommer åt med olja sen drar ur den
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
När jag hade upp min och bytte kolvar så tömde jag systemet vis den nedre främre kylarslangen på motorn. Kom då inte ner något vatten vevhuset då.


Sent from my iPhone using Tapatalk