Kylarvätske lekage

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
Har en SKi Doo Mach 1 -98 och var ute en sväng idag och körde ca: 30min när jag sedan körde in den i garaget upptäckte jag att det var nästan slut kylarvätska i kärlet,, det var det inte när ajg börja min lilla färd, det gick i ungefär en halvliter kylar vätska för att komma till nivån COLD LEVEL.
Är det någon som vet var det vanligtvis brukar bli läkage på dessa modeller?

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Har du nyligen tömt den å inte luftat ? Tänkte att det kan ju ha cirkulerat runt i systemet annars ? Finns det mycke vatten i baljan , eller under skotern ? Borde ju synas eftersom det far en sån hiskelig mängd. Har du kollat alla slangklämmor o dylikt.. Testa även kolla vid främre kylaren om den har en sån ? Hoppas det löser sig !

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
Tack! Kan hända att förra ägaren tömt systemet och att vattnet åkt ut i systemet,, expansionskärlet den som är bredvid oljekärlet var fullt med kylarvätska,, troligtvis hade han då fyllt på. det var inget vaten i baljan, men det droppade från bandtunneln men de droppade mer än den mängd som åkt ut så det var säkert smält vatten från snö som kommit till kylelementen

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
det var bara att de inte luftat systemet när de tappat ur vattnet och satt i nytt! Skönt!