Har lessnat på att 12V uttaget lägger av på tomgång, kör med Garmin Astro hundpejlen som GPS vilken ju har lite för liten skärm för att se bra och det hela blir ju inte bättre då man passerat 40 och inte ser nåt vidare på nära håll. Är ju hur irriterande som helst att belysningen slocknar då man stannar för att se på GPS:en för att sen tändas så för man börjar köra, knappen för att tända belysningen i batteridrift är också väldigt liten att trycka på med handskar.
Tänkte dra en ny avsäkrad plusmatning från batteriet till 12V uttaget men frågan är då hur man kommer år 12V uttaget på enklaste sättet. Kollade i instruktionsboken men där står bara hur man par ur instrument panelen för att byta lampor och huven fram och sidorna inget om plasten som sitter bakom intrumenthuset och runt tanklocket, misstänker att man kan komma åt kablaget till 12V uttaget då.
Nån som har tips på detta jag kan ju knappast vara den första som vill ha 12V konstant till en GPS.
Tänkte dra en ny avsäkrad plusmatning från batteriet till 12V uttaget men frågan är då hur man kommer år 12V uttaget på enklaste sättet. Kollade i instruktionsboken men där står bara hur man par ur instrument panelen för att byta lampor och huven fram och sidorna inget om plasten som sitter bakom intrumenthuset och runt tanklocket, misstänker att man kan komma åt kablaget till 12V uttaget då.
Nån som har tips på detta jag kan ju knappast vara den första som vill ha 12V konstant till en GPS.