Låg ruta,flyscreen till m-series

Zekee

Medlem
24 dec 2008
44
0
6
Ånge
Vart hittar jag den riktigt låga rutan,s.k flyscreen till m-series någonstans? Jag har sett flera på blocket som har den. Min är en -11 hcr så det är till "gammel" m-series. :bigsmile: Hittade den i staterna men då ville dom ha 64dollar i frakt,rutan kosta 45dollar nånting... Några tips?
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Måste väl gå att beställa via åf.
Den finns då med i 2010 års tillbehörskatalog.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har mailat Navis om prisuppgift så vi får se vad den går på i Sverige. Tror inte det lönar sig att bara beställa en ruta med frakt och eventuella tullavgifter. Over there kostar den ca 325:-, där jag har beställt från tidigare. Får se vad den går på.
Det jag saknar är ett svenskt företag med riktigt webshop med arctic-prylar. De jag har hittat har ju knappt nått vettigt..
 

boomer32

Välkänd medlem
1 jan 2005
368
1
16
Gällivare
Denna ruta sitter std på Snopro 440-04-07 (artnr:3606-842) och har gått upp och ned i pris.
Ett år skulle AC ha ca 900:- nästa år så hade de sänkt priset.
När jag köpte den 09 till min Crossfire, låg priset i Sverige på ca 450kr.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Tycker det är en liten djungel med arctics olika rutor, svårt att förstå vilken som är vilken.
Zekee, du efterfråga "den riktigt låga rutan s.k flyscreen". Vad jag kommit fram till så är den som kallas flyscreen inte så superlåg. Jag är mer ute efter den som heter Extreme Low Windscreen, art.nr 5639-525. Fast när man kollar på bilden så står det flyscreen även där, hmm, förvirrande. Men den med det art.nr är jag iaf ute efter...

Bild på Extreme Low:



Den som heter flyscreen i beskrivningen ser mer ut så här, art.nr 5639-140 (svart).

 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Av de två så är du "Extreme low" klart snyggast, hittade dock en cobra-rutan på skoterdelen som jag nästa tycker är ännu snyggare, tycker det ser bättre ut när rutan inte går ända ned på sidan:

 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Hur gör ni som har Cobra rutan då den inte går ända ner, jag tänkte närmare på luftkanalerna som är upphängda med gummisnoddarna till rutan. Hur gör ni så att luftkanalerna inte "säckar" ner?
 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Hur gör ni som har Cobra rutan då den inte går ända ner, jag tänkte närmare på luftkanalerna som är upphängda med gummisnoddarna till rutan. Hur gör ni så att luftkanalerna inte "säckar" ner?
Jag drog bara genom ett buntband runt kanten på huven och ner genom fästet där rutan satt, men på m8 tog jag även lös luftburken från insidan av huven och satt kardborre mellan huven och luftburken intaget på lite olika stallen för att hjälp till att hålla luftintagen på rätt ställe.

kolla nog på bilden så ser du buntbandet
IMG_0375.jpg

Hitta tyvärr ingen bättre bild
IMG_0037.jpg
 
Last edited:

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Jag drog bara genom ett buntband runt kanten på huven och ner genom fästet där rutan satt, men på m8 tog jag även lös luftburken från insidan av huven och satt kardborre mellan huven och luftburken intaget på lite olika stallen för att hjälp till att hålla luftintagen på rätt ställe.

kolla nog på bilden så ser du buntbandet
Visa bifogad bild 13476

Hitta tyvärr ingen bättre bild
Visa bifogad bild 13477
Tusen tack för svaret!
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Beställde för några dagar sen den som heter extreme low 5639-525, 625:-, från BSA. Får se när den kommer..