Lös slang på rev 600

jopen

Medlem
18 apr 2005
34
0
1
Kollade lite på motorn i dag på min rev 600 -03 och hittade denna slang som gick från oljebehållaren.
Ska den bara vara så eller ska den sitta någonstans?

 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
det är en avluftning ser det ut som,kan vara en backventil som släpper in luft allt eftersom oljenivån sjunker men släpper inte ut nåt genom slangen(olja).
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är ju lite konstigt det där...
Som vanligt ser jag att det läcker olja från oljelocket, lika som på min...
Trodde tidigare att det var packningen i locket som läckte, men tror mer och mer på att det är luftningen i locket som släpper igenom olja...
Konstigt att dom har två luftningar, dels slangen och dels i locket...
 

jopen

Medlem
18 apr 2005
34
0
1
Det är ju bra, för det verkar som om dom är medvetna om problemet men inte försökt lösa det utan gjort ett litet oljekar under som oljan får rinna ner i.

Det ska tydligen finnas ett fix eller nått åt det...
 

rillo_4

Medlem
4 jan 2008
10
0
1
Det är ju bra, för det verkar som om dom är medvetna om problemet men inte försökt lösa det utan gjort ett litet oljekar under som oljan får rinna ner i.

Det ska tydligen finnas ett fix eller nått åt det...
Finnas ett fix? vad skulle det vara då? :p jag köpte ett nytt lock igår ska o köra senare idag får se om det också läker.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Har samma problem på min. Läcker olja till oljekaret vilket resulterar att då man ställer in skotern för förvaring/avtining så droppas det ofta olja som man blir oroad över.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Finnas ett fix? vad skulle det vara då? :p jag köpte ett nytt lock igår ska o köra senare idag får se om det också läker.
Fixet som finns är att skaffa sig en hylsa som passar precis i påfyllningen som då gör att behållaren håller sig rund. Min har inte läckt en droppe efter att jag skaffade en hylsa till min.
 

rillo_4

Medlem
4 jan 2008
10
0
1
Fixet som finns är att skaffa sig en hylsa som passar precis i påfyllningen som då gör att behållaren håller sig rund. Min har inte läckt en droppe efter att jag skaffade en hylsa till min.
Är det något eget påhitt eller ska det finnas o beställa hos nån skoterdelsförsäljare? nog för att mitt nya lock ja köpte verkar hålla tätt? :)