Lössnö för 50000-60000 kr

eriksson

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Den som går bäst i ren djupsnö för dom pengarna (undantaget fox, 5-9 etc) är förstås Summit Highmark. En -00 700 bör du få för 60 000? Tätt följd av vanliga Summit som har bättre ledegenskaper, dock jävligt fin att köra i snön även den.
 
M

MC600-03

Som någon nämnde tidigare:
Det finns 3 renodlade mountain modeller på marknaden.
Mountain Cat, Summit och Rmk.
Resterande så kallade lössnö maskiner är
"förlängda ledmaskiner med goda lössnö egenskaper."
(Forest Fox å sånt är givetvis outstanding när det gäller lössnö, men är väl kanske inte det roligaste att åka på)
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
märker att vissa inte vet va dom pratar om.
man ska fan inte snacka skit om vissa mountain modeller när man inte ens har testat dom bara för att man har en annan mountain å tycker att den är snyggare.
vet inte om de är en så fruktansvärt står skillnad i framkomlighet på en summit å en rmk me samma kubik å lika lång matta men ibland ser man ju att nått pucko har skrivit att summit "äger" å rmk suger
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
00-02 Var enligt tester i amerikanska skotertidningar både Summit 600-700 tilsammans med MountainMax 600-700 (600 finns i amerika), de bästa mountain maskinerna. 02 och framåt verkar det som Polaris och Arctic har de bästa.

Bara vad jag har läst, har dock ingen erfarenhet själv av dessa maskiner.

Rob.
 
A

anonym

Yamaha MM 700 är bra i lössnön och går fint även på leden men jag tycker att den har väldigt lätt för att gå upp på en skida i tex ledkörning. Sedan är det alldeles för smala skidor när man kör ute i lössnön.Summitarna är annars fina maskiner har bara kört 02 or men jag tycker dom hänger upp sig på fotstegen lättare pga av att dom är bredare än Yamahan men dom är inte alls lika tipp känslig som Yamahan är efter leden och i snön.