Lössnömaskin max 60 000 kr

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Har bestämt mig för att byta upp mig och tänkte höra vad ni har för förslag på lössnömaskin för max 60 000 kr?

Har varit inne på en Lynx Boondocker 800 e-tec just för motorn. Vill ju gärna att den ska gå "billigt" och vara skottsäker. Har inte hört så mhimla mycket problem med dessa motorer.
Sen är jag inne på en Pro rmk eller assault då jag blivit kär i hur lätthanterlig den är. Men kan inte så mycket om den motorn, bränsle- oljeförbrukning så någon får gärna upplysa mig.
Då jag redan äger en M7a och är riktigt nöjd med chassit så har tankarna även gått till en m8. Men är det så stor skillnad egentligen? Vill gärna få ner vikten på skotern.

så det jag söker är:
Låg vikt
Låg bränsle-oljeförbrukning
slitstark motor
lätthanterlig

Allt kanske jag inte får i en skoter men vill gärna höra era åsikter ang vilken skoter som pengarna ska läggas på.
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Låg vikt = PRO Rmk
Låg bränsle/oljeförbrukning Brp/Yamaha eller byta intresse och börja med blockfjöjt eller nå.
Slitstarkmotor = M800/ Yamaha Viper
Lätthanterlig = PRO Rmk


Om du har en m7a nu blir du nog inte besviken på en M800 . 60 k får du lätt en 12a för. Annars går rek till en PRO men inte äldre en -13 och de är nog svårt att hitta för 60 k
 

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Låg vikt = PRO Rmk
Låg bränsle/oljeförbrukning Brp/Yamaha eller byta intresse och börja med blockfjöjt eller nå.
Slitstarkmotor = M800/ Yamaha Viper
Lätthanterlig = PRO Rmk


Om du har en m7a nu blir du nog inte besviken på en M800 . 60 k får du lätt en 12a för. Annars går rek till en PRO men inte äldre en -13 och de är nog svårt att hitta för 60 k
Varför inte en pro från innan 2013?
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
jag har en 2010 m8 till salu inom de pengarna du pratar om. PM för mer info :)