Lagerbyte övre boggiehjul hur? Sx600-11

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Som rubriken lyder hur får jag lös övre boggiehjulen så att jag kan byta lagren?
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Du får lossa segersäkringen(?) dvs låsbrickan som håller fast hjul och lager.
Sen får du troligen använda en avdragare för att få loss lagret från "övre armen".

Ett tips är att kolla sprängskisserna på http://www.brownsleisureworld.com för att se hur saker sitter ihop och ser ut demonterade.

Mvh Erland
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Hej! Tack för snabbt svar! Så långt är jag med, har bytt de bakre och pressat om dem men får inte ut varken hjul eller lager från axeln de är stoppar i bägge ändar.
 

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
är de samma som på min 09a fick jag lära mig i veckan att man kränger av plasten som är "under" boggi fjädrarna.. över kanten på ändan av axeln.. sen är de bara knäcka loss hjulen med ett järn eller någe.. va inte svårt på min iaf....
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
är de samma som på min 09a fick jag lära mig i veckan att man kränger av plasten som är "under" boggi fjädrarna.. över kanten på ändan av axeln.. sen är de bara knäcka loss hjulen med ett järn eller någe.. va inte svårt på min iaf....
stämmer, vore bra om man inte va lika utslut i kroppen som en marathon löpare när man ska skruva.. Löste det då ja komme dit efter jobbet :)