Lappskoter eller så

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
vad skulle ni rekomendera mig att köpa för skoter.. för att ÖVERDRIVA lite så ska den inte gå att köra fast med, väga ett kilo, vara smidigare än ett par snöskor och kosta 100 kronor. :rolleyes:

Spelar ingen roll vad de är för motor efterssom ja tänkt sätta in en liten fyrtaktare av nåt slag...eventuellt en diesel. :rolleyes:

men men..va skulle ni rekomendera för skoter?? :rolleyes:
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Aktiv Karibo. Uppfyller alla dina krav. Fråga lapparna vad dom tycker om den modellen, går inte att köra fast!
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
hmm..har funderat på karibo, nordic 300 och panther lång.
vad tror ni om dessa?
Kom gärna med fler förslag.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
en everest har jag haft och den tyckte jag inte om alls.. kanske berodde på att den inte gick som den skulle.
det var en 500 -82.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Aktiv Karibo alt Lynx 250 är dom bästa ur framkomlighet.

Hos Karibon håller motorn bättre.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
har en lynx 250 samma syndrom som 3900 med att dra ner skidorna när man backar? :eek:

Blev VÄLDIGT sugen på en karibo..finns de några nackdelare me dom?? :rolleyes:
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Min morfar har en Lynx GLX 250, en sagolik snömaskin. Back fanns dock inte på dem överhuvudtaget. Jag ser inga som helst nackdelar med vare sig Karibo eller GLX 250 - om de används till vad de är tänkta till.
Varför vill du ha back egentligen? de väger ingenting de där skotrarna ändå.. : )
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
bra att ha när man ska ut ur garaget. vi har back på hälften av skotrarna i familjen nu så ja ser att det är bra.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Norden_AN skrev:
Fel å bara ta i och dra då :p

Har du normalbrett garage är det väl bara att vända och gasa :p
ja har ett STORT garage, men det betyder inte att de ä bra me plats, tvärtom, de ryms bara fler och större saker....skotrar, bilar, traktorer och grävmaskiner
 

Bröyt

Medlem
2 jan 2006
16
0
1
äbyn
lappskoter

heh, de enda ja kan säga e ju skidoo tundra xlt, väger ett kilo å går knappt å köra fast me, å har säljaren nåt samvete så ska han inte ha mer än några hundringar för den:p

Tundra eat rmk!