Led arbetsbelysning på skotern?

tvåtaktare

Medlem
30 jan 2011
26
0
1
Norr om polcirkeln iaf
Hej kan noll om el, men går det att montera en led ram

http://www.ebay.com/itm/30w-36w-60w-100w-LED-Work-Light-Bar-Driving-Offroad-Lamp-7-5-10-5-13-17-CE-/290984045659?pt=LH_DefaultDomain_0&var=590162207470&hash=item43c0002c5b

på min forest fox, ledramen är på 36w med både flood ljus och spot lyse. är det bra månne med både och? ljusmässigt alltså?
min fråga är alltså om det är nog med eltillförsel, skotern har batteri.
tips mottages tacksam, ursäkta om det blev rörigt detta!
mvh pelle
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Nu måste jag reservera mig för att jag inte har riktigt koll på hur det är gjort på just denna lynx.

Men mest troligt går din ordinarie belysning och andra förbrukare om dom finns på växelspänning. Medan det sitter en halvvågs likriktare som skapar 12v DC till att ladda batteriet.

Jag skulle föreslå att välja två mindre lampor så du kan rikta dom lite mer dit du vill. 15-20W
Du har ingen monster generator så lastar du på för mycket får du ju ingen laddning eller belysning.

Sedan varför inte koppla dom så dom antingen ersätter eller sitter tillsammans med helljus. Då får du ett reglage på en gång och om du kör på halvljus ser elsystemet ut som före detta montage.

Nackdelen är väl att du troligen behöver komplettera med en likriktarbrygga mellan helljuskablarna och dina nya lampor för att få 12vAC till ca 12vDC.
Kostar inte många kr så inget att tveka på av den anledningen.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Det finns små lätta led lampor inkl batteri på 2200lumen och 24w tilsammans ! Batteriet som medföljer 3timmar på full efffekt. En vanlig 55whalogen lampa ger typ 900 lumrnen.
Googla pä nestorelektronik så hittar du dem!
Det finns lampor där som kan kopplas till 12v dc .

Har 2x10w lanpor i min nytro och kopplat dem till orginal kontakterna till lyset ,sen meshtyg över holet i kåpab. Dom avger typ samma ljusstyrka som orginal fast ljuset liknar xenonljus.