Leder i arjeplog

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Tjena, har stuga i kasker och tänkte bege mig dit upp med skotern, men frågan är finns det några fina leder? jag vet att det finns en som går från mellan ström upp till arjeplog och en till välma, men finns det fler? vore trevligt om någon kunde länka till en karta eller något så man fick se lite :)

Tack : )
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det finns en hel massa leder kring byn, du tar dig bland annat både till arjeplog och arvidsjaur. Välbmapouda och Stärbords, och en hel massa små fiskesjöar. :) Ska se om jag kan fixa en karta. Vart i kasker har du stuga?
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Jo, har vandrat upp på Välbmapouda några gånger skuller vara kul att åka skoter upp dit!

Skulle vara jätte fint med en karta! :)

Stugan ligger i norra kasker, första vägen till höger på grusvägen. tror det heter kasker 2:10 eller något sånt har jag för mig, mitt emot Välbmapouda ;)
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Nej, inte den utan andra stugan från mellanströms hållet om man säger så, ligger uppe på en liten kulle ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det ska tydligen finnas kartor uppe på tingsbacka(komunhuset) i arjeplog. Så det går nog att höra med dom. Telnr till tingsbacka är 0961-14000.

Okej.. då förstår jag vilken stuga du menar. :)