Jag körde en sväng med egen maskin på Gruvberget, där hade dom kört med Snowmowern å den har ju kladdrulle.Jag tar vikingen och kombisladden och försöker bredda ut lederna till sin normala bredd. Kör via ok och vidare till stugan.
Tyvärr så är det som jag brukar säga, det finns folk till allting, vem f-n som nu mått illa av detVar ut med fru å barnen till stugan, skottade fram grillarna, tyvärr så blir det inget trampande med stortrampen, då någon blivit avis på detta och anmält mig får se vad det leder till.
Bara hoppas på lite töväder så att allt sätter sig lite och får frysa till. Just nu är det som sockervadd.
Strålande Tomi !!!!!!Jag var ute med vikingen och kombisladden i nästan 5 timmar idag.
Körde först en sväng från Arne-OK-stugan och sedan tillbaks till petbergsvägen, och däefter en sväng tillbaks till stugan och vidare till sunderbyleden ToR.
Körde sedan till OK och vidare till gruvberget två svängar.
Så nu är dom delarna av lederna breddade ordentligt.
Kan inte folk lära sej köra med jämn gas eller har dom nå fel på sina maskiner för dom går så ryckit och gräver sönder lederna???
Jag tankade skotern när jag började sladda så jag vet inte hur mycket soppa det är kvar i tanken nu.
/Tomi P
Jättebra Arto, du kan anse Vikingen bokadHej! Arto hittade hit nu.
Tisdag 9/3 tänkte sladda lite 09:00-13:00. tänkte ta vikingen ska sysselsätta en ungdom som behöver ut lite, kommer att tanka den så det blir lite sponsring samtidigt. Är det nåt annat än sladda som behöver göras? / Arto
OK, fast det gör ju inget om den funkar i alla väder :nod:PS Det är möjligt att detta problem försvinner när lederna återfår sin bredd och fasthet
Gott Hankke, men snowmover????????Idag har jag kört med snowmover från korsningen paradisön-bodsvedjan--gruvberget-nötmyran-sunderbyns vändplats-skoterstugan och åter .
Om alla skotrar jag mötte idag blivit nya medlemmar skulle vi fått ihop 59 nya medlemmar till klubben.
tyvärr är det väldigt sockervaddstyp på snön . Det enda som hjälper är tyngd från några stortrampare eller en pistmaskin.
3 timmar 15 minuter.......puh
Härligt Hankke. :thumb:Idag har jag kört med snowmover från korsningen paradisön-bodsvedjan--gruvberget-nötmyran-sunderbyns vändplats-skoterstugan och åter .
Om alla skotrar jag mötte idag blivit nya medlemmar skulle vi fått ihop 59 nya medlemmar till klubben.
tyvärr är det väldigt sockervaddstyp på snön . Det enda som hjälper är tyngd från några stortrampare eller en pistmaskin.
3 timmar 15 minuter.......puh