Lekskoter! rulle, burka, lite hopp.

LundqvistN

Medlem
6 jan 2013
44
0
1
Umeå
Tjena! behöver lite råd om vad jag ska köpa för skoter nästa säsong. Kommer köra mest puder, och leka m.m. Funderat på en rev 800, Rave 800, F7, Iq 600. Ska kosta runt 30 till 40 om man får nån bra skoter för den pris klassen? Berätta gärna vad som är bra och dåligt med dem.
 

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
skulle satsa på en f7a! bra med klös i dom och är även väldigt stadig och pålitlig. även vääääldigt skön körställning!på med v-kit dreva ner å 44as matta så kommer du dra rulle hela jävla sverige!!!!
 

LundqvistN

Medlem
6 jan 2013
44
0
1
Umeå
skulle satsa på en f7a! bra med klös i dom och är även väldigt stadig och pålitlig. även vääääldigt skön körställning!på med v-kit dreva ner å 44as matta så kommer du dra rulle hela jävla sverige!!!!
Okej räcker det med att dreva ner den två kugg eller??
 

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
jag kan åxå rekommendera firecat, riktigt prisvärda och tar sig oerhört bra i pudret faktiskt! Jag kör då med m7 drevning vkit och 44as matta åxå :D
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det där med att dreva ner 2 kugg har blivit någon slags standard, det funkar inte optimalt på alla maskiner, men det är väl lätt eftersom kedjan inte behöver bytas/modifieras.

Men som sagt, det är olika från maskin till maskin. Jag tycker också att du ska titta på Firecat, dom är bra på mycket och motorn går fint.

Okej räcker det med att dreva ner den två kugg eller??
 

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
du kommer ju märka stor skillnad efter nerdrevningen men för den optimala rulle-maskinen så snör på v-kit och 44as. du kan ju annars dreva ner 4 kugg men lär varva lite väl mycket då
 

LundqvistN

Medlem
6 jan 2013
44
0
1
Umeå
Alla verkar tycka firecat är bra på att dra på rulle men på youtube så verkar ingen kunna hålla dem uppe eller så gör dem bara det på kullar. Vill ju kunna dra på plan mark också, är det för att dem inte har gjort något med dem? Annars har jag alltid varit inne på en rev 440/800 eller något liknande jag tycker dem verkar lättare att få upp och hålla kvar?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja Ski-doo och Lynx har ju alltid vare duktiga på göra rulle maskiner. Om det nu är den egenskap man söker främst.
 

LundqvistN

Medlem
6 jan 2013
44
0
1
Umeå
Jo det är mest det och hoppa lite och lite hårdare körning efter led, för burka kan man ju göra med stort sett alla skotrar:) och jag kommer inte köra så i djupsnö som mest en typ halvmeter puder.
Ja Ski-doo och Lynx har ju alltid vare duktiga på göra rulle maskiner. Om det nu är den egenskap man söker främst.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Köpte själv en X-Rs 800 -07 för två veckor sedan och är väldigt nöjd. 44mm matta, v-kitt och nerdrevad och den går på rullen i princip hur långt man vill och då väger jag inte ens 70kg och är cirka 1,70 lång
Är enligt mig ruskigt rolig å köra, rekommenderar den starkt. :)
 

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
Rev 800 är ju en starkare motor än firecatn men tror inte det finns nån original som går på rullen utan variatormod förutom 800. Känns som att dom ihopbyggda 440/800 är rackel. Skulle satsa på f7an
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Tycker då min 440/800 är rejält gjort. Fick byta rem för några veckor sedan efter den remmen gått närmare 200mil och då är de inte lugn körning ;) tycker den ligger som min förra skoter i bränsleförbrukningen. De va en mxz 670. Är då hel nöjd med min med tanke på att den är lärt och smidig med mkt ork. Kan stå fram i fotolkarna och trycka åt ned lite fart och den gå upp på rulle utan problem. Är 1.86cm och väger ca 100kg ;)
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Kör iq rr och är grymt nöjd.
Inga problem att hoppa eller rulla med den ju hårdare man kör destå roligare är den .
 

felleboy511

Välkänd medlem
23 sept 2012
114
0
6
piteå
jag vet då av att en killes iq kan ibland dra upp mot farliga 7 liter milen, själv kör jag rev 500ss och är väldigt nöjd, och den har aldrig dragit mer än 3 liter milen och då är det endast puder åka, det sitter en 44 matta nonslip och drevning och den går då att ställa rakt upp, däremot inte hur långt jag vill men en bra bit :)