Leveranstid Rinab??

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Hej nån som vet hur lång leveranstid rinab har på postorder?
Skulle haft grejerna innan måndag!;)

Mvh/Jesper
 
R

Robin

Brukar för mig som bor ändå uppe i Kiruna!! ta 1 eller 2 dagar vilket är outstanding gämfört med alla andra onlinebutiker med att skicka upp grejer hit.

Men ett tips är att du inte skall beställa på helger eller fredag efter kl 14. varför? jo av någon anledning så kan det då ta flera dagar extra att få grejorna.

Bästa tiderna att beställa på om du vill ha grejerna inom samma vecka är:
mån,tis,ons! alla före kl 14!

hoppas det hjälpte.
mvh/robin
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Brukar för mig som bor ändå uppe i Kiruna!! ta 1 eller 2 dagar vilket är outstanding gämfört med alla andra onlinebutiker med att skicka upp grejer hit.

Men ett tips är att du inte skall beställa på helger eller fredag efter kl 14. varför? jo av någon anledning så kan det då ta flera dagar extra att få grejorna.

Bästa tiderna att beställa på om du vill ha grejerna inom samma vecka är:
mån,tis,ons! alla före kl 14!

hoppas det hjälpte.
mvh/robin
Tack för svaret! Jag beställde idag så då är grejerna förhoppningsvis här tills på måndag då;)
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Köpte en trimcylinder till moppen en gång i tiden och fick en uppborrad original. Sen dess beställer jag ingenting därifrån igen. :mad:
Har faktiskt aldrig hört om något liknande, men är det sant är låter det ju lustigt. Jag hoppas du ringde och pratade med dem efteråt?

Har f.ö. bara bra erfarenheter med rinab, de lyckas få hit sakerna snabbt iom att det ligger i Ånge. Har bara hört gott om dem faktiskt.
 
R

Robin

Jo, jag ringde och snackade med dom om det där men de kunde inget göra eftersom jag upptäckte att det var en uppborrad för sent.
är du säker på att det var en uppborrad orginal, jag tror nästan inte det? vid tillverkning av pirat cylindrar osv används ofta orginal formen att gjuta i. dvs ogrinal har moppen 50cc då gör (oftast) tillverkarna inte tex 60cc cylindrar orginal. På så sätt får du då en 60cc piratcylinder med märkningen 50cc på utsidan, som kommer från gjutformen.

var iaf så när det gällde min gammla k50;)

mvh/Robin
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
är du säker på att det var en uppborrad orginal, jag tror nästan inte det? vid tillverkning av pirat cylindrar osv används ofta orginal formen att gjuta i. dvs ogrinal har moppen 50cc då gör (oftast) tillverkarna inte tex 60cc cylindrar orginal. På så sätt får du då en 60cc piratcylinder med märkningen 50cc på utsidan, som kommer från gjutformen.

var iaf så när det gällde min gammla k50;)

mvh/Robin
Sant, det har jag också varit med om..
Men det var ju fler kanaler i 60cc och "femhalvan"...
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Oj vad O.T det blev :) Skulle knappast tro att du fick en uppborrad original cylinder skickad hem till dig från ett företag. Hur kan du ens tro det om jag får fråga? Finns för övrigt många skitcylindrar till mopeder att köpa där den enda skillnaden är loppets diameter...

Rinab är jävligt bra att ha och göra med, riktigt bra service och snabba leveranser. De tänker på kundens bästa, inte enbart på sitt eget som tyvärr många andra gör.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Oj vad O.T det blev :) Skulle knappast tro att du fick en uppborrad original cylinder skickad hem till dig från ett företag. Hur kan du ens tro det om jag får fråga? Finns för övrigt många skitcylindrar till mopeder att köpa där den enda skillnaden är loppets diameter...

Rinab är jävligt bra att ha och göra med, riktigt bra service och snabba leveranser. De tänker på kundens bästa, inte enbart på sitt eget som tyvärr många andra gör.
Säger jag att jag fick det så fick jag det. Varför skulle jag hitta på? Vill du ha cyllen som jag fick eller? Med 20 mm förgasaren som jag köpte till så andades den så dåligt att ringarna smiddes in i kolven. Cyllen är inget att göra åt för den är så skadad.
 
R

Robin

Säger jag att jag fick det så fick jag det. Varför skulle jag hitta på? Vill du ha cyllen som jag fick eller? Med 20 mm förgasaren som jag köpte till så andades den så dåligt att ringarna smiddes in i kolven. Cyllen är inget att göra åt för den är så skadad.
hur vet du att det är en uppborrad orginal?
De flesta pirat cylindrar är gjutna från orginal formen därför brukar det oftast stå tex 50cc på en 60cc cylinder osv.

föresten är det ju inte rinab som gör grejorna, dom är ju endast en åf.

mvh/Robin
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Säger jag att jag fick det så fick jag det. Varför skulle jag hitta på? Vill du ha cyllen som jag fick eller? Med 20 mm förgasaren som jag köpte till så andades den så dåligt att ringarna smiddes in i kolven. Cyllen är inget att göra åt för den är så skadad.

Okej, så allt du säger är sant med andra ord? Perfekt, då vet man vem man kan lita på... :rolleyes:

Och vad menar du med "andades dåligt"? Tror knappast att bara för att du, mot förmodan, fick en uppborrad originalcylinder så skulle inte ringarna smältas in i kolven bara för det. Nej du, kom med bättre argument nästa gång och lite trovärdigare påståenden
 
R

Robin

Man börjar ju undra om ni inte jobbar på Rinab.
haha jo vart ju lite kass stämning här men jag tror nog att min teori om din cylinder stämmer ganska bra, är så på det flesta pirat cylindrar.

mvh/Robin
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Återförsäljare bör väl ha koll på vad det är för grejor de säljer vidare?

Ja, det är ju klart att drabbas en kund av en miss så drabbas den ännu mer av andra nöjda kunder.

Blev lite för mycket OT nu och jag orkar inte älta denna skit längre.
 

Sweeie

Välkänd medlem
29 dec 2006
178
1
18
Dammar av denna gamla tråd för en till liten OT fråga
Har sökt på rinabs sida men hittar inte vilket märke dom har på sina kolvar...

Någon som har koll på det ?