liberty 600 problem

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
ta bort varitorn å klyv motorn byt tätningar på båda sidor, lika bra då du ändå har lyft motorn och har plockat isär i stort sett hela motorn redan.
 

pelle1970

Medlem
26 jan 2011
22
0
1
svensbyn
jag bytte tätningen på en gammal xlt med att vända motorn uppochner och ta lös botten så att säga,vet inte om de är samma typ av motor på din.
 

pelle1970

Medlem
26 jan 2011
22
0
1
svensbyn
tror inte man ska ändra på nålarna annat om dom inte sitter på orginalläget,hade en sks 700 -03 som håll på att haverera pga.nålarna var ställt ner ett hack.
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
just därför ja fråga bara vars dom står så att ingen har ändrat på dom
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
440mj kommer bli väldigt fett då dom är fett bestyckade original. Men du kan ju köra med det till en början under inkörning så behöver du inte oroa dig om att den går för snålt :)
 
D

Deleted member 20088

Nu så börjar denna kaotiska renovering rulla emot sitt slut, hoppas jag :eyebrows:

Monterat allt, provstartat, på andra draget hör jag ett vackert muller och motorn går igång som en klocka.

Så här i efterhand, kan jag tycka att det tagit riktigt länge, kan iofs bero på att det är första gången jag ens plockar lös en mutter på en skotermotor, så tog det ju ordentligt med tid att få delar, som var hela :p

Men allt som allt är jag nöjd, hoppas bara den går frammåt också och inga skrämmande fel dyker upp.

Hade mellan 7-8 i komp före jag provstartade, men jag gissar på att det kommer nöta till sig och kompressionen stiga en aning!

Tackar och bockar för all hjälp jag fått utav er här på forumet!
 

Attachments

D

Deleted member 20088

funderingar kring att den fortf går lite väl snålt på vänster cylinder, stälde ner "luftskruven" till endast ett halv varv på den vänstra förgasaren, tror det blev lite bättre, ska kolla på detdär med tjuvluft imorn efter lite inskaffande utav startgas
 
D

Deleted member 20088

skotern går som en klocka!

Ett litet bekymmer dock, båda främre motorkuddarna har på något vis gått sönder, alltså bultarna har släpt ifrån gummit, dessa köpte jag nya, snopro tror jag att det var.

Någon som har förslag på en ghettolösning, eller eventuellt varför de kan ha hänt? det sitter inte snett :)
 
D

Deleted member 20088

försökte gänga i en m10' rakt ner i hålet, var i princip möjligt, som att gängen som mest troligt sitter nitad under, inte riktigt sitter rakt, omöjligt att gänga ner nåt.

letar efter en ghettolösning så man kan köra de sista veckorna :))