Nej, jag fick en ny vevaxel på garantin av ÅFfan det lät ju billigt!.....är det med renoverad vevael oxå?
Jo det skulle vara roligt och veta om det fans nån i svergie så man slipper skicka utomlands, och samt om nån här på forument har gjort det.Väcker en gammal tråd till liv.
Någon här på forumet som har gjort det där lagerbytet som det går att läsa om på snowtech's hemsida?
Behöver man bara sätta dit de andra lagrena eller måste man bearbeta blocket också?
Eller klarar man sig med en torque arm?
Men frågan kvarstår fortfarande OM man råder bot på problmet genom att använda en "Torque arm"?
Eller krävs det ett lagerbbyte också?
Varför svarar du med ett sånt där idiotiskt svar?varför är du bekymrad för+? du kör ju 440, du borde ju vara rädd för att få kolvflisor i ögonen
Gått i samma tankar själv.En torque arm borde väl snarare öka påfrestningen på vevaxeln, iom att motorn blir i princip stum när variatorerna arbetar? Annars ska ju motorkuddarna flexa, vilket borde minska påfrestningarna? Vad jag vet sätter man bara dit torque arm för att rädda motorkuddarna, som går av annars..
menade inte att vara elak, det var lite skämtsamt menat. sorry. och kolvarna stack väl inte ut genom avgasröret heller, lite överdrifter ocklså hehe.Ajo. Det var hans maskin det.
På min maskin så satt då båda kolvarna kvar när den bestämde sig för att klappa ihop.
Lika bra man köper en armjävel.
=Gjutjärn.......Om det nu är aluminium. (från inlägg #12)
"Polaris has discontinued the sale of the (accessory) titanium valves, and now offers a relieved stainless steel valve as a premium accessory part. This is the valve of choice for replacement of the original cast valves that seem to be more prone to deformation. Order Polaris part #2202838 for the Stainless Steel VES Kit that includes two SS valves and a set of springs with instructions."
Cast Iron är väl vanligt kolstål.
Nej !!=Gjutjärn.......
/
Bola