Limma rutan

Steff008

Aktiv medlem
28 nov 2005
62
0
6
Jakobstad / Finland
Hej på er.

När jag köpte min skoter var det en ca 15 cm lång spricka i rutan. Den var då limmad och har hållit ända fram till nu, men igår märkte jag att sprickan hade gått upp igen. Den är inte på något sätt störande eller så, men jag är rädd för att den blir längre ifall jag inte limmar den pånytt.

Är det någon av er som har något bra förslag på vilket lim man skall använda eller går det t.o.m. att "svetsa" på något sätt? Jag tror att vanligt snabblim har använts tidigare, men jag antar att man borde använda ett mera elastiskt lim för att få den att hålla i längden.

Bör kanske nämna att skotern är en Lynx G-type med mörktonad ruta i antagligen plexi eller plast.

Mvh,
Stefan
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
borra ett pyttelitet hål i slutet av sprickan så kan den inte bli större och sen så limmar du med nåt bra limm fråga i hobbybutiken.
 

Steff008

Aktiv medlem
28 nov 2005
62
0
6
Jakobstad / Finland
Spricka

Hej 147 och tack för ditt svar.

Tänkte försöka utföra reparationen enligt följande:

- Borra ett litet hål där sprickan slutar.
- Sätta på kontaktplast från undersidan för att stabilisera upp sprickan och området runtomkring.
- Limma med Wurth snabblim från ovansidan.

Det blir säkert bra så.

Hälsn,
Stefan
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Steff008 skrev:
Hej 147 och tack för ditt svar.

Tänkte försöka utföra reparationen enligt följande:

- Borra ett litet hål där sprickan slutar.
- Sätta på kontaktplast från undersidan för att stabilisera upp sprickan och området runtomkring.
- Limma med Wurth snabblim från ovansidan.

Det blir säkert bra så.

Hälsn,
Stefan

2 komponents lim tror jag iaf bra funkar för det är ganska elastiskt och mycket starkt