Limma tra 7 variator

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Ja de är inga problem att limma fast stumt, men att hitta ett lim som flexar en aning och håller blir värre. Jag tror variatorn håller rätt bra med stumlimmat också för ingen annan variator är ju gummidämpad. Limma iså fall med JB weld 24 min vers eller annat starkt lim.
 

Laitinen

Medlem
2 feb 2019
39
0
6
30
Malung
ser inte ut som det limmet fungerar mot gummi :/
men detta kanske
Epoxylim JB Weld Marine Weld
 
Last edited:

Laitinen

Medlem
2 feb 2019
39
0
6
30
Malung
Ja de är inga problem att limma fast stumt, men att hitta ett lim som flexar en aning och håller blir värre. Jag tror variatorn håller rätt bra med stumlimmat också för ingen annan variator är ju gummidämpad. Limma iså fall med JB weld 24 min vers eller annat starkt lim.
skrev till Loctite och dom skrev Vi rekommenderar antingen Loctite 4090 eller Loctite Silikon 5980.



har även kollat på https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/epoxilim/express-epoxy-2000030912 och det det ju åxå väldigt lovande ut
 

Attachments

Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
ser inte ut som det limmet fungerar mot gummi :/
men detta kanske
Epoxylim JB Weld Marine Weld
Jag har bara limmat gummi med vanliga Jb weld 24 min vers och de sitter som berg i gummi och metall. Men Loctites tips på lim är ju mer pålitligt än mina garagetester :) Iom att du inte kommer hitta ett lim som flexar och håller ihop som org limmet kan du lika gärna bulta fast ytterplattan. De behövs bara 3 skruvar som du gängar in i locket eller om de finns plats att ha mutter på baksidan. Men limma plattan ändå med typ JB weld + 3 Skruvar.
 
Reactions: Laitinen

Laitinen

Medlem
2 feb 2019
39
0
6
30
Malung
Jag har bara limmat gummi med vanliga Jb weld 24 min vers och de sitter som berg i gummi och metall. Men Loctites tips på lim är ju mer pålitligt än mina garagetester :) Iom att du inte kommer hitta ett lim som flexar och håller ihop som org limmet kan du lika gärna bulta fast ytterplattan. De behövs bara 3 skruvar som du gängar in i locket eller om de finns plats att ha mutter på baksidan. Men limma plattan ändå med typ JB weld + 3 Skruvar.
blev en sådan lösning ser nästan bättre ut än original :)