Lite för mycket impulsköp, frågor behöver svar? :-S

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Hallå...

Har ett par problem nu som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...

För att komma till mina problem så börjar jag från början.
Har på slutet handlar lite väl mycket de senaste månaderna tycker tanten.

Det hela började för 3 månader sedan. Kärringen körde sönder bilen (gammal Audi), så jag blev tvungen att hitta en ny. Efter 3-4 veckor hittade jag en Volvo t4 V40 med den utrustning som krävs för en upptagen barnfamilj (AC, bes&skatt, skin osv, dragkrok, chipad osv).

Allt var frid och fröjd tills veckan efter Då jag impullshablade en m7 som jag skapade stora planer för, vilket tyvär drog ut på tiden då jag jobbar 56 timmar i veckan.

Veckan efter det insåg jag att jag behövde en del nya verktyg för att kunna göra det jag ville med M7an. Så då köpte jag plåtbock, kap, tigsvets AC/dc, smärjel, bandslip och lite småsaker.

Glad som få och med tanken på att hålla hårt i börsen så kom det ut en bil på blocket som jag velat ha sedan 8 år... Cupe med turbo och hela den biten. Kärringen blir knäpp för att jag ens funderar på det, så för att övertala henne blev det en ny continentalsäng... Och med detta följde ett bilköp.

Nu var det lugnt på köpekontot ett tag sådär som på ny dieselkanon till garaget(den gamla saknade termostat).


Tills igår, då jag påväg hem från Stockholm hittar en till bil, som jag också den velat ha länge. Så det blev en cheva silverado 1 1/2 hytt, 8 fot, 4x4. Perfekt för skoter och annat skit man vill frakta.

Idag var det skoterns dag och sedvanligen åkte jag och johanL_efi runt till handlarna. Sparade det bästa till sist (AC), för att titta på nya maskinerna ch kanske beställa en ny lyftbåge till M7an.

Det slutare med att jag köpte en 2013 M800 sp (grön såklart)...

Nu till mina problem... Passar mina gröna foxfloat skydd på fox float 2? Och kan man montera dragkrok på den utan att "förstöra den", och är det möjligt att dra lite packpulka med en sådan?
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Kan tyvärr inte svara på din fråga, men oj oj oj... Vet frugan om detta eller har du fått dispens? :bigsmile:
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Allting fram till och med silveradon igår var "okey"...
Påg hem idag blev det rosor och chips, hundögonen på när jag kom in med "kvittot"... Är väll okey nu, efter att ha lovat att hon ska få nytt arctic ställ i lila/svart.... (mer utgifter...)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Känner igen symtomen när jag ser dom...
Jag bråkade på frun när jag kom hem från jobb och hon hade köpt en ny symaskin för 6000 (hon hade tre sedan tidigare)

...tre dagar senare impulshandlar jag ny boggie, matta, drivhjul och dropbrackets till Nytron...
Planen var att avvakta ngn vecka eller två innan jag skulle berätta det, men det sket sig när hon såg ett av sms:en på min telefon. Där jag frågade om kontonumret för att sätta in pengar till säljaren.
Det är liksom svårt att neka i det läget-så nu ligger jag på minus och förväntas medfinansiera tyger till symaskin. Fan.
;)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Så kan det gå... :) har varit en bra dag idag överlag, tills jag såg slednecks 15 ikväll... Såg förjävla roligt ut med BD turbo på m8an... Tanten la sig tidigt och ikväll blev det Inget mysande....

Får klara mig utan turbo...




... Tills vidare... ? :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Nu skulle inte detta bli en märkes***eri tråd, ska väll läsas med glimten i ögat, än om mina frågor är allvarliga.

Än sålänge har jag inte behövt köpa ny rem. Dessutom jobbar jag för mycket för att ha tid att köra, ska bara stå och se fin ut på övervåningen så jag kan sitta där och dröma imellanåt :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Jag läste på nåtet nånsstans om en kille som kommit på en jäkligt fiffig sak.
Alltid när han bråkat/diskuterat med tanten så smög han iväg ut i köket och drog åt alla lock och korkar allt som bara gick. Så i veckor efter så vad än hon skulle ha så fick hon be om hjälp att öppna =)
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Helt rätt man lever ju bara en gång.
Som svar på drag frågan så har ju AC tidigare haft förstärkta lyftbågar för dragmontage (stål mot std alu) å dom är rejäla å fina men om dessa finns för nya chassit vet jag ej men tycker du ska kolla.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jao Jag ska kolla upp det där med draget.

Som tur var Är i köpen utspridda på ~3 månader :)

Nu är det mesta frid och fröjd. Satte upp nya plåttaket på altan idag, så sålänge jag gör lite åt huset imellanåt och ger henne möbler så delar det vara ok.

Glömde föresten bort ett inköp... Någonstans här i smeten var jag "tvungen" att köpa nya hallmöbler (hatthylla, soffa, ett par skåp osv)

Hut som haver. Hämtar förhoppningsvis silverado på torsdag och på så vis skotern på fredag :)