Lofsdalen, åkbarhet?

  • Trådskapare JagLuktarGott
  • Startdatum
J

JagLuktarGott

tjena, ska upp till lofs snart, förmodligen runt påsk.

så jag frågar er som vet, är det bra med snö där nu?
Kommer det går att åka runt v15-16 tror ni?
Och sist, ni som åker där ofta.. vet ni nå trevliga lekställen där man kan leka
av sig utan att folk ska komma och jaga en med skidstavar och spadar? :b


Mvh
 

Prox600-03

Välkänd medlem
1 mar 2006
118
0
6
46
Söderhamn
Ska dit i morrn......kan ju skrika till om jag hittar nå sjysst ställe! har vart där förr men är inte så hemma där uppe.

///Robban
 
J

JagLuktarGott

Okej härligt, skicka ett pm eller nått när du kommer hem =)
 
4

426H

Jag var där förra veckan. Det var kanonföre. Om snön ligger kvar till påsk är väl ingen som vet. Det beror ju på vädret dom närmaste veckorna. Men det brukar vara fint på påsken också, åtminstone över 600m.
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Postar en bild från leden mellan Lofsdalen och Lövnäsvallen 070310.



Blåste riktigt rejält. Hade en "rolig" incident där kalfjället börjar mot Lofsdalen där det blåste och yrde så pass att man bara såg ett kryss framför ibland. Naturligtvis försvann kryssen helt plötsligt och irrade lite försiktigt fram för att leta på leden. Plötsligt försvinner skotern rakt ner och jag med den. Lyckas kliva av åt sidan så att jag inte ramlar ner på skotern. Lustigt vad mycket man hinner tänka i sådana situationer... "Undrar hur långt det är ner och vad som finns där??", föll säker bara en bråkdel av en sekund, var bara drygt två meter och skotern landade på framskidorna upprätt så det löste sig.
 

jägaren

Medlem
25 feb 2007
18
0
1
Tjena! åkte lofsdalen-vemdalen i helgen. 10-11/3-07

Har aldrig sett så dåliga leder,ifrån sånfjället mot hedeviken så är dom dåliga,hedeviken mot vemdalen är det katastrof.

Utgår ni från lofsdalen så kör inte norrut.

skoterklubbarna Hede,hedeviken,vemdalen kan inte ha sladdat en gång denna vinter.

Köpte led kort men tycker att det borde vara dom som betalar mig! (kiropraktikern)
 

Peter O

Aktiv medlem
17 jan 2005
86
0
6
Borlänge
Jag åkte från Storsjö Kapell - Särna den 9/3-07 alltså på Fredagen då var

lederna i stort sett helt perfekta. Skoterklubben var ute med vesslan och

sladden både på Måndag och Fredag. På Måndan mötte vi den söder

om Särvsjön och på Fredan körde vi om den söder om Hede.
 
4

426H

Tjena! åkte lofsdalen-vemdalen i helgen. 10-11/3-07

Har aldrig sett så dåliga leder,ifrån sånfjället mot hedeviken så är dom dåliga,hedeviken mot vemdalen är det katastrof.

Utgår ni från lofsdalen så kör inte norrut.

skoterklubbarna Hede,hedeviken,vemdalen kan inte ha sladdat en gång denna vinter.

Köpte led kort men tycker att det borde vara dom som betalar mig! (kiropraktikern)

Nu tycker jag du är en smula gnällig. Är väl inte konstigt att lederna är lite uppkörda efter alla sportlov! Det är trots allt många mil leder som klubbarna håller efter, och det är klart dom har svårt att hänga med i prepareringen när det kommer hundratals gasglada skoteråkare söderifrån. Ledkortet är ju nästan gratis så det tycker jag inte är något att tjafsa om.
Åk nån annan tid på året om om du har taskiga stötdämpare på skotern!