Lofsdalen?

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
Fint ställe med stuga/or på fjället som säljer wåfflor och burgare.
kräver ledkort och är delvis reglerat var man får åka om jag kommer ihåg rätt. sök på Lofsdalen i google
 
J

JagLuktarGott

Undrar hur de är att åka skoter där?
Ledkort mm?
Har varit där en del, Fina leder och trevlia lekplatser om man vet vart man ska leta! Det är ledkort där, men det är inte påtvingat, det är mer om man vill stödja preppareringen av lederna.
 

Paddan

Medlem
27 jan 2007
38
0
1
gävle
kom hem därifrån idag o d låg ca 60cm o snöa för fullt när vi drog hem.
ledkort kostar 100kr/vecka. finns bra me leder o åka på man kan även åka till tex. furnäsdalen. dom större lederna har dom pistat varje dag åtminstånde nu över nyårshelgen..
 
4

426H

Lofsdalen är kanon. Kom nyss hem därifrån jag också. 5 meters pistmaskinleder och gott om lekställen. Ett av få ställen i härjedalen där man kan bo nära skidbackarna och ändå får åka skoter direkt från stugan. Bra skidåkning också, 492 meter fallhöjd. Om man nu är intresserad av skidåkning alltså..... :)
 

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
ok, tack för alla svar!
Har bara en fråga till, är de utsatta platser för friåkning, eller hur reglerat är de?
 
4

426H

Finns inga utsatta platser för friåkning eftersom det inte är friåkningsförbud runt lofsdalen (ännu i alla fall). Det är skyltat där man inte får avvika från leden.

Stöd gärna spårbolaget genom att köpa ett frivilligt ledbevis. 100 kr för en vecka är inte mycket att snacka om tycker jag i alla fall. Då kanske vi slipper friåkningsförbud och obligatiorska betalleder framöver. Finns att köpa på bla turistbyrån, ica och karins sportbod.
 

Nikki_sixx

Aktiv medlem
3 jan 2008
56
0
1
Hudiksvall
Har varit i lofsdalen nu över nyaå och kan bara säga att lederna var riktigt fina. Helt enkelt en toppen helg. Kan bara säga tt det blir snart en tur dit igen.:rock: