Lucky 13 800H.O -07

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Tro ja gav typ 349 Dollar för den :)

Jag kör med enkel mest för att de satt de i. Finns mkt att läsa om enkel och dubbelringar. Om ja inte minns fel så resonerade BRP som så att de va bättre med enkel ring pga lägre friktion vilket är lika med lägre värme utveckling. Sen är de lite mera noga att kolla kompen då man bara har en ring som nöts och inte två dom hjälps åt. Finns som sagt mkt att läsa och ja tro de är lite smaken som baken. Tar gärna upp och kollar hur de ser ut och kollar kompen lite oftare för att vara säker :) haha, man ska ha lite flyt ibland. Kul att de gillas :)
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Roligt med bra respons :) köpte den privat, men sök på RK-TEK på Google så ska deras hemsida ploppa upp. Va inte de lättaste att få tag i :)
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Då ha man fått tillbaka cylindrarna från nikasilproffsen. Riktigt bra jobb och bra pris måste ja säga :)




Så vackert efter renovering


Före renovering

Priser va iaf nikasil 1880kr/cylindern och mina små skador kostade 460kr/svetsning per cylinder
Synd nu att man måste jävlas med pickupen istället för skotern nu :p
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Dåså, nu börjar de röra på sig. Ha fått ihop motorn snart. Är bara dit med svänghjul och magnapull så är den klar :) är riktigt skönt att de inte är så mkt kvar innan chassit och motorn skall på date :p Ta lite tid då de varit flytt, nytt jobb och skoter på annan ort så de blir lite svårt att komma iväg och skruva, men nu ha suget kommit så nu bli de bog tätare med uppdateringar då snart säsongen börjar ;)



 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
De går trögt som bara den. Jobbigt att ha skotern på annan ort :p satt ihop den ganska mkt nu, men efter att ha flyttat alla delar tre gånger så försvinner de lätt små grejor. Ha fått beställa lite små pinaler från BRP, men verka ska ta två tre veckor hela tiden att få delarna så.

Ha kollat upp vad jag har för munstycket i sedan förut och de sitter 17.5 i lågfartsmunstycke i båda samt 410 högfartsmunstycke i båda gasarna. Funderar på om man skulle beställt två snäpp upp i storlek på både lågfartsmunstycke och högfartsmunstycke. Någon som Ha några förslag nu då man satt dit en topp med högre komp än förut? :)

Letar efter plasten bak på dynan samt en höger sidokåpa och handtag till startsnöret då dessa inte är fina av sig och spruckna.

Skall väl snart till att montera min koso dual mätare med, men måste kika runt och se om ja hitta någon bruksanvisning först. Tur man köpte för både kylarvätska och avgastempmätare :)

Slänger upp nån bild med för skoj skull :)





 
Status
Stängd för vidare inlägg.