Lurad av "AUTOGRAF MOTOR AB"

Status
Stängd för vidare inlägg.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
vad vill du ha utav detta då?
Hade detta varit SnowRider's forum hade Alf Sundström bannat honom för förtal.
Däremot är det fritt fram för media att gräva och "avslöja" sånt här. Tipsa får man alltid göra, men inte gå i rollen som media.
 

Snowhawk

Medlem
16 jan 2008
20
0
1
MBGT
Jag har ju köpt skoter hos Autograf Motor AB så då ska jag ju vända mig dit om det blir nått fel på skotern. Undrar vem ja skulle ha förtalat?? Har papper från ARN:s beslut framför mig där det står att jag skulle ha fått en nya matta senast 5/1-08 men dom har inte följt det tyvärr.
 

autograf

Ny medlem
15 okt 2006
2
0
1
Härnösand
Hej Niklas Backman !

Vi på Autograf Motor AB tycker att det är tråkigt att du valt att smutskasta vårt företag i detta forum och säkert också i andra forum.

Denna debatt skall inte föras i dessa forum utan vi har för avsikt att föra denna debatt inför domstol.

Fakta är följande:

Tillverkare - AD Bouvin anser att mattan utsatts för överhettning efter att ha pressats på för hårt underlag under en för lång tid.

Generalagenten - Abina Group anser att mattan överhettats..

Mattillverkaren - Kama plast anser inte att det är något fel på mattan utan att den utsatts för yttre påverkan..

Under den tiden som detta har hanterats av ovan nämnda parter så har vi trots allt försökt att hitta en lösning för kunden..

Vi har erbjudit dig en ny matta för 5.000:- - Du har tackat nej..
Vi har erbjudit dig en ny matta för 2.000:- - Du tackar nej...

En ny matta kostar ca 10.000:-

ARN har beslutat att du ska ha en ny matta utan kostnad och det väljer vi att följa - du erbjuds en ny matta för 0:-.

Efter ett antal otrevliga samtal från din sida där du kräver att du ska ha "mattjäveln" före den 3/1 , så har vi talat om för dig att vi inte klarar det på den tiden så har du meddelat följande.

"Ni kan behålla er ***** matta - jag vill inte ha nån matta av er " - "men det kommer jag förneka att jag någonsin sagt" "Jag ska sätta dit er"

Vi har här redovisat fakta och kommer givetvis att på ett korrekt sätt och med Tillverkaren , Generalagenten samt Mattilverkarens bistånd driva detta vidare i en tingsrättsförhandling om vi blir erbjudna detta.

Vänligen

Anders Johnsson
Autograf Motor AB
 

faxe

Medlem
25 dec 2006
26
0
1
haha jadu "snowhawk" du verkar ju vara en riktigt trevlig person.. NACKSKOTT PÅ SÅNNA SOM DU
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Att vara otrevlig mot försäljaren hjälper knappast, det är inte lätt att jämt vara trevlig mot en när man bara får skit tillbaks. Här verkar det som om jag kommer lita mer på Autograf än Snowhawk så...

Autograf, lycka till i domstolen!
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag tycker nästan att snowhawk ska driva detta vidare, fy f-n han kommer att få betala rättegångskostnader å hela faderullan å ändå i slutändan bli utan ny matta iallafall.
Ja vad tusan om nån köper en bil av mej å sen spinner slut på däcken. Å komma sen å kräva nya däck. Same same but different.
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Även om mattan hade ett fabrikationsfel så kan man sköta problemet bättre än vad trådskaparen gjorde.

Man kommer betydligt längre om man är trevlig och "förstående", och det är av egna erfarenheter.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okej,
Tänkte bara att domstol advokat etc. blir väl dyrare än att köpa en ny matta + all "uppståndelse" omkring. Anmält hade jag själv gjort men hände inget då är det väl bara bita i det sura äpplet o inse att dom inte tycker det ska gå på garantin?

Men det kanske bara är jag?:hmmmm:
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Smutskastningen har pågått länge nog, tråden är stängd och detta är inget som ska diskuteras vidare i vårt forum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.