Lynx 2014

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Nu har min rem börjat fransa och släppa kord. 85 mil, nästan bara led, kanske 15 lössnö...
Men den var riktigt rolig idag på skaren, man tar sig fram och den reser ordentligt. Men man kanske skulle satsa på Team tied-kit till nästa år. Det går ju att spara till nästa skoter å.
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
94 mil med 39an på samma rem, borde klara över 100 mil med den! helt klart godkänt då dom senaste 50 milen varit mestadels ospårat. nu är den även v-kittad :)
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Grym för att vara riktigt smal mellan skidorna, Har inte testat den mellanbreda varianten men jag har hela framvagnen liggande komplett i låda. Beställde med den mellanbreda men maskinen levererades med smal och den fungerar över förväntan så än får den sitta kvar.

Med den mellanbreda som satt där förra vintern gick det ösa som f-- nu med smal får jag ta det lite lugnare men det går nog fort för mig iaf. Dock var det riktigt roligt att köra fortare än alla andra på led med förra årets maskin.
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
Grym för att vara riktigt smal mellan skidorna, Har inte testat den mellanbreda varianten men jag har hela framvagnen liggande komplett i låda. Beställde med den mellanbreda men maskinen levererades med smal och den fungerar över förväntan så än får den sitta kvar.

Med den mellanbreda som satt där förra vintern gick det ösa som f-- nu med smal får jag ta det lite lugnare men det går nog fort för mig iaf. Dock var det riktigt roligt att köra fortare än alla andra på led med förra årets maskin.
anade nästan att pps boggin var lite finare på leden än tex summiten som verkligen går som skit... går fan inte att köra öjämna leder med den
 

njavve

Aktiv medlem
18 mar 2013
66
0
6
norr
Tycker den går riktigt fint på led,speciellt boggin är grym för att vara 153. Fast det lider den av i snön ist.
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Tycker den tar sig fram riktigt jävla bra! Bättre än M800:an jag hade i fjol iaf den vill ju jävlat bara gå på rulle!
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Nu fick jag inte till någon tur i riktigt bra snö förra vintern och den här vintern verkar det inte heller bli så bottenlösa pudret har jag inte provat men annars så tar den sig fram riktigt bra. Lynx har verkligen imponerat på mig med denna modell.
 

njavve

Aktiv medlem
18 mar 2013
66
0
6
norr
Den går inte alls dåligt i snön, tar sig fram riktigt bra
Fast som sagt ser den som mer av en crossover än renodlad lössnöare, perfekt för min körning.
Är fruktansvärt allround. Har ju en -13 men enl folk jag surrat med skiljer inte mycket i körbarhet mellan 13-14, rätta mig om jag har fel.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Jag tycker det skilljer massor på 3900an. Eftersom det aldrig är snö i fotstegen så halkar jag inget. Älskar att fotholken är öppen på sidan för där halkade jag alltid på -13.
Flexedgemattan gör grymt stor skillnad, sen så blir den ännu lättare att skråköra i mitt fall eftersom jag har den smala framvagnen i år.
Beror ju på vad man har för typ av körning mest också.

Älskar skotern iaf. Får jag till en variatorkalibrering som passar mig bättre så är allt guld.
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Är hel nöjd med min efter dryga 80 mil. Går grymt bra i snön och de nya fotstegen bygger ingen snö. Står sig otroligt bra mot andra fabrikat.

Nu ser man fram emot en vecka på maskinen :-D;-)

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
 

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
att stegen inte bygger snö är att ta i. det gör dom, speciellt när snön är lite fastare. men bra e dom.

men varför har brp valt att inte ta ur det sista i fotsteget inne i holken på variatorsidan?
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
att stegen inte bygger snö är att ta i. det gör dom, speciellt när snön är lite fastare. men bra e dom.

men varför har brp valt att inte ta ur det sista i fotsteget inne i holken på variatorsidan?
Det kan man fan fråga sig... Här funderat på det jag också.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Det kan man fan fråga sig... Här funderat på det jag också.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Det kan jag svara på!! När det är riktigt fluff, samt om man kör i kuperad terräng och hoppar mycket i pudret trycks snön rakt genom holken och in i variatorerna! Det var finnarna som kom med block off plastbiten som kom till 2011 skidoo chassiet!
Så dom lärde sej väl något från det!
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Har haft mycket problem med snö på remmen med min, någon annan som haft samma?

Verkar som om det kommer in från fotholken

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk