Lynx 2015

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Har hunnit drygt 13 mil och kan också uppleva lite att den inte går upp direkt till rätt varvtal dirket utan ligger 7600-7700 ett litet tag innan den kommer upp i fart, har dock inte kollat vad klickern står på.

Vet inte om de kan ha med inkörningen att göra med? men upplevde inget sånt med fjolårets 600 under inkörningen.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Ni som åker 39or i år bör få era boggies åtgärdade för att slippa haveri. Finns en tråd på Lynx Talk (Bulletiner -> REX2) om detta..
 

rullens

Medlem
4 feb 2011
34
0
1
Valbo
Jaha då har man hunnit åkt 7 mil på maskin. Efter 1 mil parkerade polaren sin äckliga polaris i tunneln på lynxen så de blev till att beställa ny lyftbåge bakljus osv.. Man kan ju bryta ihop för mindre.

I alla fall så har jag nött bort dekalerna på tunneln där man har fötterna på båda sidor, ganska rejält också? Någon mer som råkat ut för detta? Hade en -14 likadan maskin förra året samma skor och allt, men åkte hela säsongen utan att dekalerna ens såg slitna ut.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jaha då har man hunnit åkt 7 mil på maskin. Efter 1 mil parkerade polaren sin äckliga polaris i tunneln på lynxen så de blev till att beställa ny lyftbåge bakljus osv.. Man kan ju bryta ihop för mindre.

I alla fall så har jag nött bort dekalerna på tunneln där man har fötterna på båda sidor, ganska rejält också? Någon mer som råkat ut för detta? Hade en -14 likadan maskin förra året samma skor och allt, men åkte hela säsongen utan att dekalerna ens såg slitna ut.
Sett på nätet flera som klagat på tunneldekalerna på årets maskiner...
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Samma kassa kvalité på dekalerna i år som förra året, lossnar lika lätt.
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Kan då inte se nån tendens än att dekalerna har lossna nått än på 110 mil, är helnöjd med min!
 

Siimon26

Välkänd medlem
26 feb 2012
104
0
6
Uppsala
jag lär lämna in min på verkstaden går bara på en cylinder på allt annat än fullgas....... (har gått 5 mil)
 

rullens

Medlem
4 feb 2011
34
0
1
Valbo
Blir samtal till ÅF imorgon iallafall. Dekaler som ramlar av, felmonterade dämpare i boogie med eventuellt böjd kolvstång som följd. Tankmätare som inte lirar samt dödarknapp som glappar..måndagsex?
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Ställer samma fråga som tidigare inlägg, men jag tänkte stämma av om ni är nöjda me era BD3700?
Ligger i startgroparna i att slå till på en, ska användas till allt, lössnö, led, touring åka med frun bakom för grillning och solning;-)
Ska kittas med 1+1 dyna och Xtrimsäte och touringbox för dessa ändamål 👍
Och bukskydd för mina egna ändamål 😄
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Alla som jag känner och har kört med är då nöjda :)
Vad har dessa haft för maskiner innan?
Går dom djupt? dåligt hopp upp på snön?
Hörde av en som har en 3900 att det skulle bytas till polaris tills nästa år då lynxen gräver sig fram och får ingen flyt.
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Riktigt nöjd med min 3700 -15, hämta den från förstaservicen idag, om jag jämför med min förra BD 3700 -13 så hade den en tendens att gräva sig fram i djupsnön, med den nya är den helt annat flyt i går bra att skråköra och att "lyfta" med gasen över diken där den gamla hade bara dykt.
Trodde när jag bytte till en BD 2015 att det är nog inte så stor skillnad mot BD 2013, men där sket jag en lök... ;) för det var det.