Lynx rs fick väl nya chassiet och motorn redan i höst. Presenterades för typ en månad sedanOm Skidoo MXZ 600 RS 2018
"Inte helt oväntat dyker Gen4 chassiet upp i racingvärlden 2018, dessutom med en 600 E-TEC under huven som också gör debut på banan! Dock inte helt lik den som sitter i konsumentmaskinen utan den har fått tagit del av teknik ifrån den hyllade 850:in såsom extra spridarna som sitter precis bakom gasspjället för att bidra med ännu bättre gasrespons och mera hästkrafter. Den växer också storleksmässigt, från 594,4 cc till 599,4 cc. Lättviktavgassystem, dubbla reedventiler, kortare insugsrör är också nytt, både för prestanda och för att få plats i Gen4 chassiet"
Så Lynx 600 RS lär nog få den till 2019
Är inte den större 850 motorn bredare än en 600?Det är väl samma här som med Ski-doo, en ny 600cc el 650cc e-tec motor med 850 teknik måste komma för att dagens 600 e-tec är för bred för nya chassiet.
Commander måste iså fall komma typ med en kontring till Polaris Titan. Dagens 800 är för tung.Commander borde ju komma med 850cc motorn, kanske 49:an också.
Nä det stämmer men nått liknande, kanske inte 2019.Enligt mig är Titanen ingen arbetsskoter som en Commander. Klen chassie/tunnel på Titanen.
Intressant diskussion i och för sig, men inte i denna tråd. Låt den handla bara om Lynx 2019 please...Tack för utförligt svar.
Tänker i liknande banor.
Hur har det sett ut för lynx med barnsjukdomar med det nya chassier/motorn?