Lyfter frågan på nytt, någon som hunnit utvärdera (hårt) ifall uppdateringarna gjort skillnad gällande remmen?
Va är det för listpris på dämparna hos BRP-handlarn?. Jag har köpt nya dämpare fram (samma sort som sitter på 850). Uppdatering av stötdämpare fram har gjort maskinen mer körbar och nosen dyker inte på samma sätt som tidigare.
// Tobias
Hej,Va är det för listpris på dämparna hos BRP-handlarn?
HejHej,
Nu har jag kört 110 mil med min Xterrain 600 3700.
Otroligt nöjd med maskinen och den passar mig perfekt. Jag har köpt nya dämpare fram (samma sort som sitter på 850). Uppdatering av stötdämpare fram har gjort maskinen mer körbar och nosen dyker inte på samma sätt som tidigare. Jag har även köpt en ultra låg framruta, kanske inte så bra när det är kallt men skotern ser cool ut.
En annan reflektion är att inkörningen tog för mig 80 mil. Den nya 600 motorn går fint och är stark från låga varv. Bränsleförbrukningen har för mig legat mellan 1,3-1,6 liter/ mil.
Har någon annan här en Xterrain? Hur upplever ni maskinen?
// Tobias
Kör summit 850 och rullar min ganska ofta (får slut på talang) har aldrig sett en droppe av nån vätska!Jag åker Boondocker DS 2019 och ibland går det galet och man hamnar upp och ned. Jag har dock märkt att min maskin läcker glykol när det händer, är det normalt? Det är inget jag känner igen från Polaristiden.