Lynx 2027

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
294
113
43
Vittangi
Brutal med 400 mata och 850 såg intressant ut böjda A armar dämpare och fläkt kylning det gillar jag men inte riktigt priset
49 Ranger Pro med 850 är ju rätt liknande, men lite billigare (däremot fortfarande mycket pengar). Dock sämre dämpare, så det kan ju vara en nackdel.

FnysarN

Medlem
24 nov 2008
44
2
8
Någon som vet vad som är "Lättare styrning" på 2027 49 ranger pro menas med ?
Såg nån video om att dom kortat styrstången men förstår inte hur det ska påverka

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
484
105
43
norrland
Vet inte om jag missat nått men som jag uppfattade det är det ny styrning på 59an och 69an och det är ju inte så konstigt eftersom dom går över till radien 2 chassi såg inget nytt på 49an förutom ny 600RR. Hur är det på Lynx numera kör dom med 38 cm mattor eller sitter det 40 cm på vissa modeller dom skriver lite slarvigt så infon skiljer lite beroende på vart man läser.

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.121
55
48
Örnsköldsvik
Någon som vet vad som är "Lättare styrning" på 2027 49 ranger pro menas med ?
Såg nån video om att dom kortat styrstången men förstår inte hur det ska påverka
Gissar att det kan vara att de fått ”Rack steering” som ledmaskinerna haft sen tidigare.
The bottom of the steering post on a rack steering system adds a second pivot and joint to the base of the steering post for more steering leverage and mechanical advantage. That reduces feedback from bumps to the chassis and to the rider, and allows the front of the sled to track better through bumps. Non-rack systems found on the 2025 Summits connects both steering tie rods to the pitman arm on the base of the steering post. Non-rack is lighter, which is why it's used on the deep snow sleds typically. Handling is better and effort is reduced with rack steering, but with an added pound of weight.