Lynx 49 ranger 600 e-tec 2015

kirunagiron

Medlem
7 dec 2014
6
0
1
kiruna
Hej,
Någon som vet eller har koll på om den motorn upplevs som ganska pigg eller är den trött? Jag har testat en ski-doo expedition 900 ace och tyckte den kändes ganska pigg i förhållande till vilken skoter det är. Frågan är om nya Lynx 49 ranger 600 e-tec kommer vara ungefär lika eller kanske tom. piggare=)
Tacksam för svar.
 

Pojje

Ny medlem
8 dec 2014
2
0
1
Hej!
Fick förmånen att låna en Expedition 900 Ace i vår en dag och prova och tyckte att det var en fantastiskt fin maskin. Tyst och fint gick den, dock inte så lättkörd i snårig skogs och fjällterräng som jag hoppats på. För mig blev det en Ranger 49 600 e-tec med det nya chassiet. Har nu hunnit prova knappt 10 mil och är helnöjd. Smidigare och kvickare än Expedition 900, dock inte lika tyst. Men helt klart upplevs 600 e-tec rappare när jag tvärgasar och något lättare också. Har fortfarande kvar min X-trim 600 Ace som går väldigt bra, men visst är e-tec roligare.
 

kirunagiron

Medlem
7 dec 2014
6
0
1
kiruna
Lät toppen det skrev. Hade samma känsla utav 900 ace´n. Höll på bli att vi köpte en sådan, men så fick jag syn på rangern och vi valde att köpa den. Väntar fortfarande på leverans.