Tjena!
Har nyligen köpt en lynx 5900 GLX syncro från 1986 med Rotax 503:a som strular lite. Tomgången är obefintligt och så fort den kommer ner på lägre varv <2000 så dör den. Håller man gas >3000 så går den hur bra som helst och det är inga konstigheter att köra med den! Bara växlingen som blir lite problematisk
kontrollerat:
*Tjuvlyft, sprutat startgas på insugsgummi, bakom variator och lite här och där.
*Komp, 8 bar på båda cylindrar
*Olika varv på tomgångsskruv och lågfartsskruv
Bytt:
*Soppa
*Bränslefilter
*bränsleslangar
*Stift
Rengjort med diesel och tryckluft
*förgasare
*Vakumpump
[video]https://www.youtube.com/watch?v=cLKSdfxq3vo[/video]
Så vad ska jag göra nu X)
Tacksam för alla tips och idéer
Har nyligen köpt en lynx 5900 GLX syncro från 1986 med Rotax 503:a som strular lite. Tomgången är obefintligt och så fort den kommer ner på lägre varv <2000 så dör den. Håller man gas >3000 så går den hur bra som helst och det är inga konstigheter att köra med den! Bara växlingen som blir lite problematisk
kontrollerat:
*Tjuvlyft, sprutat startgas på insugsgummi, bakom variator och lite här och där.
*Komp, 8 bar på båda cylindrar
*Olika varv på tomgångsskruv och lågfartsskruv
Bytt:
*Soppa
*Bränslefilter
*bränsleslangar
*Stift
Rengjort med diesel och tryckluft
*förgasare
*Vakumpump
[video]https://www.youtube.com/watch?v=cLKSdfxq3vo[/video]
Så vad ska jag göra nu X)
Tacksam för alla tips och idéer