Lynx 800r får inte bensin

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
Hej
Har bytt reeds i min 800r 2009 och passade på att blåsa rent och torka förgasarna. När jag satt tillbaka allt och drog i snöret ville den inte starta.
Provade att blåsa försiktigt med tryckluft i tanken och slangen till soppapumpen, ingen skillnad. Tröttnade ur och rev bränslepumpen, endast bensin i undre delen, det kommer bensin fram till pumpen men inte vidare. Tog isär hela pumpen och rengjorde. Återmonterade och drog glatt i snöret, ingen uppstart nu heller. Har matat den med ett par korkar bensin i cylindrarna, då hoppar den igång ett par sekunder. Gnista finns, men inte soppa från pumpen o vidare. Vad kan vara felet. Den funkade när jag ställde ifrån mig den förra året.
/Marcus
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Dra lös bränsleslangarna till förgasarna och trycksätt tanken med tryckluft. Var inte för försiktig. När det börjar rinna (om det inte är stopp i filtret i tanken) tryck tillbaka slangarna och tryck på mer luft tills du fyllt förgasarna.

Sen startar du och kör förhoppningsvis.
 

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
Tog ur förgasarna igår kväll igen och har blåst rent hela förgasaren inkl slangar. Det rinner bensin i slangen från tanken till pumpen men sen kommer den inte vidare. Ska prova trycksätta tanken när jag fått tillbaka allt igen. Börjar kunna det här med att riva bort förgasarna :)


tack för tips!
 

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
Nu går den, plockade ur förgasarna igen o blåste rent dom igen och även alla slangar till o från dom. Tog även bort soppaslangen direkt mot tanken och satt tillbaka den för där kom det soppa. Trycksatte tanken o efter några ryck va den igång👍😀