Lynx boondocker 800 etec-16 ,p1428 felkod

Kudden

Medlem
11 dec 2023
6
0
1
28
Malung
hej, var ute och körde i helgen och motorlampan började lysa. felkoden är p1428. skotern går som bra som vanligt, vad ska jag börja kolla på skotern?

Tacksam för all hjälp!

Mvh

Kudden
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
798
113
Kramfors
Något i den här stilen lär de va
 

Kudden

Medlem
11 dec 2023
6
0
1
28
Malung
Något i den här stilen lär de va

okej tack! så jag kan fortsätta att åka eller borde jag kontakta mulle i mora?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
798
113
Kramfors
Skrev fel felkoden va som snötoken säger och länken säger tempgivaren i pipan. Jag vet inte vart jag fick tps ifrån?
 
Last edited:

Kudden

Medlem
11 dec 2023
6
0
1
28
Malung
Säkrast är att lämna in den för kontroll av tps om du inte själv har koll på hur man mäter upp en tps.De luriga är dock att den kan visa rätt värden då man kollar upp den så jag tror de slutar med en ny tps.Om värdena är bra måsata man knacka på den för att i böästa fall skallra fram felvärden.
Jag gissar att en firma skulle rek byte av tps och de mont och kalibrerar in den rätt för de är snorviktigt och ganska svårt att göra själv.
okej, ska lämna in den på cubic :) tack för hjälpen!
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
106
63
Felkoden ovan är fel på avgastempgivaren som sitter i pipan. Har inget med TPS att göra.

Kolla att givaren faktiskt sitter kvar i pipan innan du lämnar in. Har hänt att den gängat upp sig och hoppat ur så den hänger på sidan om och då får man även samma felkod.

Måste den bytas är den tyvärr rätt dyr men finns säkert piratgivare som är billigare. Dock har jag ingen aning om kvalite på dom.
 

Kudden

Medlem
11 dec 2023
6
0
1
28
Malung
Felkoden ovan är fel på avgastempgivaren som sitter i pipan. Har inget med TPS att göra.

Kolla att givaren faktiskt sitter kvar i pipan innan du lämnar in. Har hänt att den gängat upp sig och hoppat ur så den hänger på sidan om och då får man även samma felkod.

Måste den bytas är den tyvärr rätt dyr men finns säkert piratgivare som är billigare. Dock har jag ingen aning om kvalite på dom.
okej ,har kollat och den satt fast, måste endå lämna in skotern då jag hittade en skruv under kedjehuset som hade gått av...
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
798
113
Kramfors
Jag ändrade min text ovan så jag inte lurar flera för de är såklart egt givaren i pipan som felkoden säger. Den bör du kunna byta själv jag tror inte den behöver läsas in på någ vis med buds dataor hos återförsäljare.
 

Kudden

Medlem
11 dec 2023
6
0
1
28
Malung
Jag ändrade min text ovan så jag inte lurar flera för de är såklart egt givaren i pipan som felkoden säger. Den bör du kunna byta själv jag tror inte den behöver läsas in på någ vis med buds dataor hos återförsäljare.
aha okej det är lugnt! hittade än trasig skruv under kedjehuset så är väll likabra att lämna in den antar jag...