Lynx Commander 800?

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
600 är ju redan växlad för +150 kmh, bättre lägga en tusenlapp på variatorsetup, vinkla upp den fjädrande förlängningen en aning och några tusenlappar till (kan bli många) på en tuffare stötdämparuppsätting typ de C 46 Lynx har (RCG) eller vad som finns till PPS:n och passar i 154-A , det skulle säkert att få till en bra sättning även för att göra PPS:n bättre för lössnö med riktigt avancerade dämpare, shimsade som man vill ha och som har reboundinställningsmöjligheter så återgången sker mjukare trots hårdare sättning men jag har ingen aning vad en sån uppsättning skulle kosta, förmodligen bortanför 20 K snarare än hitom.
Jo måste titta mer på variator setup och dyl, är helt nollad vad gäller att meka i skoter, blev 1 år i lumpen men det minns jag inte mycket av. Samt så var det ockelbo 8000 och gamla lynx 59 och 69. Då var de snarare förebyggande grejjer man gjorde och inte optimering.

Sedan är jag inte ett dugg intresserad om skotern gör 130 eller 200km/h, kan säga att de är väldigt lätt räknade gånger som jag kör mycket mer än 100. Möjligtvis någon transport sträcka på isen när man kör själv på skotern, vilket i princip aldrig händer. Kör jag själv idag så är det när jag sladdar och då finns ju inte 100 på kartan.

Så jag vill endast åt bra acceleration, det är vad jag tycker är roligt. Och nu vet jag inte alls, men efter vad jag läser och hör så kan man fixa mycket acceleration genom variatorsetup och allt vad det nu heter. Tror nog om du har tid över någon helgdag nästa säsong att jag kommer förbi Peter så kan du visa eller tipsa om vad man kan göra. Måste ju först köra den orginal och se vad jag skulle vilja ha förbättrat.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Tror nog om du har tid över någon helgdag nästa säsong att jag kommer förbi så kan du visa eller tipsa om vad man kan göra. Måste ju först köra den orginal och se vad jag skulle vilja ha förbättrat.
Inga problem, bättre en stund i garaget än framför dumburken:bigsmile:
Börja redan nu med förstudierna, läs sprängskisser, gräv i forumen, skicka den bättre hälften till IKEA med övernattning och studera:
Melmaq http://melmaq.inc.se/
Dynamo Joe http://www.mxzx-revzone.com/

Och framförallt fråga när man kör fast

Helt rätt, kör original under inkörningen och lite till, motorn börjar släppa vid ca 80-100 mil, sean kan man justera som man vill ha den med utgångspunkt från clickersinställningen i läge 1 eller 2, dvs den ska gå som du vill under januarikörning här med clickersarna lågt ställda så går resten av säsongens olika fören och körningar som ett lave.....

Var en sväng söderut idag, kustleden ned till Jävre, en rejäl tur ut in the middle of the white (fick fjällkänsla ), upp mot de "pitefinas" stugområden och sedan tillbaka via Jävre-Hortlax.
Kanonleder överlag på landbacken, det märks att grundarbetet är bättre än tidigare år (3-4 år sedan jag var söderut), att förbättra är skyltningen (eller så körde vi för fort, knappast någon annan trafik trots det perfekta vädret)
Kan väl säga att stötdämparna fick motion i den vindpackade och dyningsfyllda snön när man höll mot SO