Lynx eller polaris

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Polarisen är känd som den mest lätthanterliga maskinen och också den bästa lössnömaskinen på marknaden generellt, vända kan nog lynxen va snäppet vassare på då dom reser betydligt lättare.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Den du är mest van att köra skulle jag säga. Sen är väl BRP i orginalutförande lättare att resa och ha sig med än en polaris i orginalutförande (grovt generaliserat då det såklart beror på vilken matta den har etc.). Men jag som har kört ski-doo i typ 8 år är ju oduglig att köra polaris för att de beter sig annorlunda och jag tycker man får ta i mer för att få dem att göra som jag är van. Det finns ingenting med polaris som jag tycker är lättare att göra än min ski-doo pga att jag är van min maskin. På samma sätt så upplever jag vana polarisåkare ha svårt med en ski-doo för där räcker det med att du tänker att du ska svänga så har den redan svängt så mitt råd är väl att köp en skoter av lämplig sort för din åkning och lär dig köra den. Det finns ju duktigt folk som kör gamla bångstyriga maskiner och de kör 8:eek:r kring folk med nya flashiga maskiner. Det är svårt att köpa sig till kunskap, det är bara att nöta på å köra i det här fallet (förutsatt att du har hyffat bra utgångsmaterial men alla maskiner idag är ju helt OK). Nu skrev jag mycket om ski-doo då det är det jag har mest koll på men vad jag förstår så ligger väl lynx någonstans mitt emellan ski-doo och polaris i hanterbarhet. Kanske är gyllene medelvägen?
 
Reactions: Sneeuwscooter