Lynx Enduro 583 1998mod

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Den är väl inte särskilt imponerande i djup snö. Den är tung, kort matta och lite kammar.
Skotern är väldigt trevlig men något lössnö åk är det inte.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Dom håller för allt, men ska du ut i lite djupare snö ska du ha fart å gas. Den är ganska tung..
Men annars en toppenskoter som tål mycket stryk!
 

Norway X-riders

Aktiv medlem
22 dec 2007
76
0
6
Norge
"och ställer man om trottlarna så dom stänger fortare så slipper man att dom blir sur" Hva mener han med det? Og hvordan gjør jeg det? :p
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Han menar att man ska ställa in flottörventilen i förgasaren. Ganska vanligt att nålventilerna inte håller tätt, och då rinner bensin in i vevhuset om skotern står framåtlutad vid parkering. I övrigt, borra nya hål och fixa dropbrackets till skotern, sen kan du förlänga boggin lite och montera en lite längre matta med 32mm kammar så går den MYCKET bättre i snön.
 

Norway X-riders

Aktiv medlem
22 dec 2007
76
0
6
Norge
Han menar att man ska ställa in flottörventilen i förgasaren. Ganska vanligt att nålventilerna inte håller tätt, och då rinner bensin in i vevhuset om skotern står framåtlutad vid parkering. I övrigt, borra nya hål och fixa dropbrackets till skotern, sen kan du förlänga boggin lite och montera en lite längre matta med 32mm kammar så går den MYCKET bättre i snön.
Takk for svar! Det er 32mm kammer på den fra før :p Skal få kjøpe den for 15500 NOK
 

Masen75

Medlem
14 jan 2008
26
0
1
Norway X-riders: Jag kikade på annonsen och såg att det sitter orginalskidor på, köp nya skidor som är helt i komposit och släng orginal skidorna. Det gjorde jag på min enduro 600-98 och det blev en helt annan maskin, mycket lättare där fram. Sen fixar du dropbrackets på den så funkar den bättre i djupsnön oxå, Ha det.