LYnx finlandia goes modd

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Du tror inte lagret gått så pass tungt att det snurrat på axeln och därmed svarvat ner den ? Dom har ju fått dit lagret på något vis.
Ja det är ju en teori. Men det tror jag inte eftersom det inte glappar det minsta. Och jag tror inte att ett lager krymper i innerbanan heller.
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Jag tänkte fråga lite nu när jag håller på med boggien. Tänkte nämligen flytta det bakåt så jag får en lång attackvinkel. kan jag förlora nå snö egenskaper på det ?
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Här kommer några bilder på vad som gjordes idag.



såg till röret som jag leta efter med rätt dimmention




samt rita upp hur förlängningen ska se ut
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Sådär då nu är boggien nyrenoverad och åter tillbaka stoppad i tunneln. jag använde en plankstump för utspänning av mattan om ni undrar vad brädbiten gör där.

 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge


Tjena igen jag blev inte nöjd med den rörliga förlängningen. så jag mätte till ett par gammla skenor jag hade Och kapade dom. Nu till en fråga bör jag sätta plattor på både in och ut sidan.?
 

jonz

Medlem
28 dec 2009
38
0
1
tierp
hur stora plattor behöver du,kan nog få tag påt beror på vilken tjocklek du vill ha. pris=frakten
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
hur stora plattor behöver du,kan nog få tag påt beror på vilken tjocklek du vill ha. pris=frakten
Ja du jag är ju inte då duktig på det. Men som jag mätte så var det en bredd på 20mm längd 400mm samt. En tjocklek på 10mm om det nu är starkt nog.?
 

jonz

Medlem
28 dec 2009
38
0
1
tierp
10mm lät väldigt tjock på båda sidor vore bra och veta mer exakt vad jag ska leta efter. nån som vet vad man ska ha jag har aldrig hållit på me förlängningar så jag har inte en aning:confused:
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
10mm lät väldigt tjock på båda sidor vore bra och veta mer exakt vad jag ska leta efter. nån som vet vad man ska ha jag har aldrig hållit på me förlängningar så jag har inte en aning:confused:

ja eftersom jag utgick från aluminium så trodde jag man behövde tjockare gods. Men om det nu är lika stark så duger ju 5mm.
 

jonz

Medlem
28 dec 2009
38
0
1
tierp
ja eftersom jag utgick från aluminium så trodde jag man behövde tjockare gods. Men om det nu är lika stark så duger ju 5mm.
ska kolla nästa vecka när jag börjar jobba igen så får vi se vad jag hittar på hör av mej om vad jag kan få tag på