Lynx=glapp, SkiDoo=tolerans.....

leffe_idre

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Idre Sverige
Hör och häpna.
Var inom den lokala SkiDoo/Lynx handlaren idag, och sprang ihop med en mekaniker där. Vi kom att diskutera mitt val av skoter, Lynx SportTouring 800. Hans (och hans kollegas) kommentar om Lynx löd:

"Va fan ska du med den där skitskotern till? Träbock!! Inte går det att svänga, å bara hoppar runt... Näe, tacka vet jag SkiDoo!
På en Lynx, så passar alla grejer va... men inte lika bra som på en SkiDoo. På Lynx är det glapp, men på SkiDoo är det tolerans. Å så har du elsystemet... Tomgången fladdrar å lyset flackar, det gör det INTE på en SkiDoo."

Va kul det kändes... Varför lägger man ut 120.000 på en skoter, när det låter så av ens mekaniker sen???
Å till råga på allt, så har den nya inte ens kommit ännu!!!!:)

Leffe@Idre
 

LaarZ

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Sävar Sverige
Håller med lite, men han överdriver tycker jag. Jag kollade lite om ja skulle köpa en Mxz 500 lr en Lynx Enduro 500 SP. Blev Lynxen. Lynxen har ju lite sämre finish på sina grejer. Även huven på ex -97 till -99 så blir det ofta vibrationssprickor eftersom lynxen tillverkade huven av ett vibrationskänsligt material. Men jag var skitnöjd med min Enduro! Aldrig nå problem.. lyset flackar inte alls. Tomgången va då bra på min iaf :)..
 

Urban

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Vilka idioter! Häv köpet! Handla nån annanstans! Klagar dom säg att deras mekar säger att du beställt en skitskoter!
 

leffe_idre

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Idre Sverige
Knackningar..

"Kul" att höra att SkiDoo också har problem.

Min Lynx RAVE 800 SP -01 knackade då inte... Å inte krånglade varken lyse eller tomgången. Men när tomgången, före 1'a service, kom under 1000rpm så dök varvräknarnålen på 0.
Kompisen åker SkiDoo MXZ 800 X -01, å den drar JÄVLIGT mycket mer soppa än min RAVE gjorde! Körde den på 2,02 som lägst. Körde i täten över ett fjällmassiv med MASSOR av lössnödrivor. MXZ 500'an och EDGE X 600'an som var med, drog mer soppa, trots spår efter RAVE'n....
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
RE: Knackningar..

at den detter ned på veldig lave turtal, er vanlig på Ski Doo og. Forøvrig har Bombardier den mest nøyaktige turtelleren. Jeg holder med om at en mekaniker som er så stor i kjeften, er ikke noe å høre på..han har vel en Ski Doo selv...haha! Jeg kunne utemerket godt tenkt meg en Rave 800 også.
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
RE: Knackningar..

Det verkar som att bara HO motorn har missljud för sig. Om det är ett riktigt problem visar det sig väl förr eller senare. Tycker att fler borde ha märkt det eller?

ps: inte min 800 HO, jag kör en stabil 670 :)
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
RE: Knackningar..

Varför köpa en kopia när de finns orginal..........