Lynx Rave 440 VS Sno Pro 440

Lynx eller Sno Pro

  • Lynx Rave 440 05

    Röster: 9 42,9%
  • Arctic Cat Sno Pro 440 05

    Röster: 12 57,1%

  • Totalt antal som röstat
    21
  • Poll closed .

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Skulle nog valt iq av alla dom 3, handlar det dock om 700 istället för 440 så blir det nog snopron.
iqn ha lite bättre körställning (imo), och grymma dämpare
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Skulle ha valt Lynxen, den är det bäst körställning på om man vill både leka och åka led. Vad jag har läst så ska iq:n inte va nå vidare att åka långt med pga att den har en stenhård dyna och stenhårda dämpare. Och snopron är det ett så "lågt" chassie och sittande körställning, inte lika rolig vid lek. Har själv hållit på att vela mellan dom maskinerna och har kört snopro och lynx. :) Jag valde till sist en lynx och är supernöjd hitills. Ett stort plus med den är ju oxå pps boggie om du köper en nyare än 05.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Skulle nog valt iq av alla dom 3, handlar det dock om 700 istället för 440 så blir det nog snopron.
iqn ha lite bättre körställning (imo), och grymma dämpare
vilken av dom hittar du som standar? varken iq rev rc eller snopro(bortset från f7) finns ju som 700 så. men personligen så tycker jag att iq:n känns totalt överskattad, snopron känns som lite gammal då den påminner alldeles för mycket om f-serien chassiet
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Men den verkade vara svår att köra för en kille på 60 kilo iallafall ;) Ja menar jag kollade på en kompis 600a och den var sjukt stor ;D
Vad menar du med sjukt stor? Skotern eller kraften?

Storleksmässigt är det väl ingen skillnad på 440 chassit och 600 chassit vad jag vet.
 

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Storleksmässigt är det väl ingen skillnad på 440 chassit och 600 chassit vad jag vet.[/QUOTE]

Nej förstår det, men tyckte den såg klumpig ut för mig att surfa och mer ;) ja men ar jag är inget proffs xD
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
vilken av dom hittar du som standar? varken iq rev rc eller snopro(bortset från f7) finns ju som 700 så. men personligen så tycker jag att iq:n känns totalt överskattad, snopron känns som lite gammal då den påminner alldeles för mycket om f-serien chassiet

f-serie chassiet är inte så gammalt i körställningen imo, en halvhög styrhöjjare så har du i princip samma körställning som en rev.(iaf ståendes)
på min är tillomed dynan högre o hårdare än på reven jag hade.

sen är ju körställningen på 440isarna sno pro agressivare än vanliga f-serie chassiet :)
 
Last edited:

fredrikacdc

Medlem
26 feb 2010
8
0
1
Ilbätchen
viktor, om du menar våran sno pro som du har testat kan jag hålla med om att det är bättre körställning på lynxen, men det e stor skillnad på 440 sno pro och firecat. =)