lynx rc 800 med värmeproblem

Arcticforever

Välkänd medlem
23 dec 2010
120
0
16
Ö-vik
Vet att föret är kasst för att få bra kylning men det går inte att åka längre än nån km på hårt spår med varm motor innan lampan tänds.
Hur gör alla andra? Vid vilka grader tänds lampan?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Men alla andra man åker med klarar sig ju
Då kör du för sakta eller så kör dina kompisar andra modeller. Om man kan köra utanför leden och hitta lösare snö så kör man ut dit så ofta som möjligt för kylning. Köra sakta under 30kmt är rena döden för kylningen för då virvlar absolut ingen snö upp i kylarna. Vissa skotermodeller tål köras otroligt långt på hårdspår utan kylproblem men jag vet inte om just din modell är lättkokad.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
min 600 rc pep någon gång förrförra helgen, är det varning i god tid eller börjar cylindrarna ta stryk redan då ?
 

Arcticforever

Välkänd medlem
23 dec 2010
120
0
16
Ö-vik
Ja jag brukar inte köra speciellt lugnt men kommer ändå bara en kort bit på hårt spår , satsar så ofta jag kan på ospårat.skittråkigt när man inte kan följa med dom andra.

Om lampan har tänts till några ggr är det ingen fara... på arctic brukar den varna ca 10 gr före kokning
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Vad har du för stänklapp? Brp original brukar vara effektiv på att driva upp det lilla som blir. Annars är det väl ingen stor sak att hänga dit rivare!?