Lynx Re 800 -08 tappar varv

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Tjena

Har nyss smällt på ett dynamo joe v-kit (25 gramsvikter) och en ny remm, åkte ut och provkörde idag.. Gick kanon på led varva ca 8100 MEN i djupsnön händer inget, varvar bara 7000 för att sedan då man håller fullt ett tag klättra upp på 8000 varv.. Kan det vara remmen som orsakar detta? Remmen blir även väldigt varm då man kör lössnö, det sitter på en 383 rem, inkörd. klickers står på 3.
Upplever även att då man kör led (5000 varv) och nyper fullt så går den sakta upp mot toppvarv inte riktigt de där klippet...

Något av detta kände jag inte av innan, då det inte var bytt rem eller variatorkit..
Satt även i en 383 rem från början
Är det remmen som orsakar detta eller kan det vara nån inställning.

Tacksam för svar
 

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
har du höga kammar i mattan? kan det inte vara så att den inte orkar växla ut om ramperna blev för branta? och snön för tung.
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Tror du kan sikta på att varva lite mer på mätaren, vikta av lite, klicka upp. Sen kan remmen spela in, har för mig den vill varva lite mindre med 383 då den är mjukare. Men håller den så kör på med den, annars byt till en 377 eller 391.
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Låter kanon mats.
Fick höra idag jag skulle byta rem till en 803, så jag ska prova det och se..
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Bytte rem = max 7000 varv.
Vikta ner till 21 gram = 8100 varv men tappar varv och går inte riktigt bra.
Satt i original helix = konstig remjustering men går betydligt mycke bättre, men dålig backshift..

Den ska väll ändå gå bättre med DJ´s helix? och orka med 25grams vikterna?

Helixen som följde med kittet var en s8r4. Vinkeln på original helixen är brantare än den som följde med.. har jag fått en dålig helix eller ska den va ganska flack?


All hjälp uppskattas.