Lynx Re 800 drevning/variator

gonso

Välkänd medlem
8 dec 2011
105
1
18
iggesund
Jag har nyss bytt skoter till en lynx re 800 2012
Och han jag köpte skotern av av köpte den med en 44mm matta direkt ifrån återförsäljaren, och då gjorde dom nerdrevning och bytte Helix på den direkt.
Det jag undrar är vad sätter dom på för Helix och drevning direkt vid 44 byte från fabrik?

Har inte hunnit tittat så mycket på skotern, men jag tittade lite på variatorn och på premiären såg jag att det hade bränts fast lite gummi från remmen längst in och lite längst ut.
Man kan väll inte utgå från nått på det men man funderar ju.

Man vill ju inte ha en rem sprängare! ;D


Någon som har nå spekulationer?
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Har den maskinen gått i krokarna tidigare? 12:an har rätt bra variatorkalibrering från fabrik.hade dock diablo på min 12a. Nerdrevning på den är inte att rekommendera. Plocka ur gummipluggen för lilla drevet och läs vilken storlek som sitter där
 

gonso

Välkänd medlem
8 dec 2011
105
1
18
iggesund
Jag köpte den i Sundsvall så tror den inte gått ända här nere men man vet aldrig!
Fast byter man till 44 är de väll självklart o drevs ner eller? Speciellt när Brp,så rekommendationer eller?
Ja jag tänkte titta närmare men köpte den igår som sagt :p
Dom borde väll ha nån orginal stup när man byter till 44 tycker jag
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Det är handlaren som bytt matta om inte kunden gjort det själv. Nerdrevning fungerade bättre på 800pt än etec. Har provat på min egna samt några kompisar har testat på sina rave 12:eek:r både med och utan 44matta utan en ända framgång. Prova sök funktionen ;-) mulle och diablo racing har skrivit intressanta saker i ämnet