Lynx yeti 1000 går varm

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Tjena, har en lynx yeti 1000 som går varm väldigt lätt... jag och en kompis var ute och sladdade lederna när det var 0 gradigt och blöt snö. Det gick inte speciellt tungt. Hans Bearcat från sent 90 tal hade aldrig något problem men med min var det värre.

Så fort jag körde lite lugnare eller stannade gick tempen upp. kollade kylarvätskan och det fanns, hörde även att fläkten gick, fattar inte att detta skall vara ett problem på en hyfsat ny skoter. Jag förstår om det går väldigt tungt och om man inte får upp någon snö som kyler. Körde snowmovern och den går väldigt lätt, nästan som en pulka.

Höll jag bara igång och gasade på ibland så gick det hyfsat att hålla nere tempen just under det röda.

Är detta vanligt på dessa skotrar eller har någon något tips?
 
E

ejwbegysv

Skoterklubben i Gördalen har en sådan och har inte haft några problem med varmgång vid sladdning.. Ska vad jag har hört finnas extra kylare att montera på dom?
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Får nog ta upp det på services då, så får de kolla igenom den. Det känns konstigt att den så lätt går varm. Farsan berättade att när han stått på tomgång länge och det är runt nollan ute så har den också gått varm.