lynx

7

747 Totaltec

funderar på att köpa en 747 totaltec, är detta ett bra köp? har hört att dom inte skall vara så driftsäkra. hur är det egentligen med dessa modeller, någon som har en ??
 
J

Jolle

Har ingen totaltec men jag har en G-type. väldigt fint chassie iaf,har dock hört att dom drar upp mot 4-5 liter vid hårdkörning o knappt mindre när man kör "lungt"
 
7

747 totaltec

chassiet litar jag på, men det jag är väldigt skeptisk till är driftsäkerheten på motorn, jag antar att motorn helt enkelt är en borrad 670? har jag fel eller?
 

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Om det är den för 25000 som ligger ute på blocket så skulle jag tänka efter både en och två gånger innan köp...Det stod 2st nya kolvar, då kan man ju undra hur många kolvar som åker till kolvhimlen per säsong? Med 150 hästar är den också trimmad...dålig driftsäkerhet...?

Nej du, köp hellre en orginal 670. Det är mitt tips.
 

Martin1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
1
Det är ett bra köp. Det är ju en lynx och dom gör inge skit skotrar. Men ifall dom ska 25 tusen för den. Så kan den vara ganska piskad.
 

Båckastomper

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
36
Piteå
Många totaltec är mycked piskade. Men när dom väl funkar så är dom väldigt mysiga att köra, mycke kraft under huven och bra dämpning
 
G

guest

Båckastomper får man fråga vad du har för erfarenheter?
jag frågade tikka, han sa att motor hållbarhten berode på om det var en trail eller racing motor, racing motorn hade en service intervall på 20-30tim
 
O

Oz

Vad jag förstått av just totaltek serien så är detta modellen som lynx gjorde i 800klassen för tävlingsbruk.
Har även sett bilden och skotern tidigare, dvs förra året när den såldes, och såldes då som Åbergs gammla maskin.
Om detta stämmer så har du en racingmotor som gått efter banan.

 
7

747 totaltec

inget bra köp med andra ord, fins inge värre än maskiner med dålig hållbarhet.

 
J

Jolle

Men hör med killen vad service intervallerna är på, å andra sidan vad hittar du för skoter av samma "kaliber" som den för 25tkr? för 25tkr får du en kolvtuggande storm med dåligdämpning, näe hör med han, sen lägger du undan lite pengar till nån kolv o lite sånt där slitage