Jodå, men nu kom ju den senaste idiotin att yamaha turbo endast klarar komma upp på pulkbacken i lekparken. Ska man högst så behövs effekt+chaufför.OCH 14:57 IN I SAMMA SLEDTRAX-FILM SÅ FÅR NI SLEDTRAX VINNARE... Och den har INTE turbo!
Fast i sånt rattlås rally behövs ju inte ens en chaufför, bara dra en kattstrypare över gasen, och vilken skoter som helst tar sig ju fram om man har 250-300 kusar, till och med en kort et250 som man river ut 250:in och lägger i en 300 hk turbospis tar sig ju fram då. Men inte fan är det ju chassiet som gör att den tar sig fram. Så att kalla Yamaha för lössnö maskiner är ju fel, dom tvingar maskinerna att ta sig fram med en massa effekt istället för att bygga en maskin som faktiskt går i snöJodå, men nu kom ju den senaste idiotin att yamaha turbo endast klarar komma upp på pulkbacken i lekparken. Ska man högst så behövs effekt+chaufför.
Och det är ju inte bästa lössnö chassiet. Läs sledtrax Mountain test så ser duMen har inte Yamaha samma chassi som Artic på sin nya turbo maskin
Men håll i hatten hörru! ET250 med 300 hk blir ingen lätt match, inte ens för Chris-Burandt-Wannabees eller andra experter.Fast i sånt rattlås rally behövs ju inte ens en chaufför, bara dra en kattstrypare över gasen, och vilken skoter som helst tar sig ju fram om man har 250-300 kusar, till och med en kort et250 som man river ut 250:in och lägger i en 300 hk turbospis tar sig ju fram då. Men inte fan är det ju chassiet som gör att den tar sig fram. Så att kalla Yamaha för lössnö maskiner är ju fel, dom tvingar maskinerna att ta sig fram med en massa effekt istället för att bygga en maskin som faktiskt går i snö
Jag tycker personligen det händer för lite när man trycker på gasen i 2-taktarna. Sen så är det ju konstigt att t.ex 850 som inte ligger långt efter på papperet effektmässigt inte orkar snurra mattan fortare än vad den gör när det går tungt.
länkar jag till en video som illustrerar vad jag menar med saker och ting. Jämför hastighet.
www.youtube.com/watch?v=c5L3ntIhif8
Det var ju nån här ovanför som florerade i siffran 250-300 kusar..... så 260 hk är väl rätt nära va? Skämt åsido, nog ser jag att det är en vässad sidewinder. Men även en original snurrar mattan utav helvete jämfört med 2-taktarna. Tänk då vilken minimal egen insats det är för att få 260 hk. plug-n'play och byta slutburk så är saken biff.Fast i sånt rattlås rally behövs ju inte ens en chaufför, bara dra en kattstrypare över gasen, och vilken skoter som helst tar sig ju fram om man har 250-300 kusar
Behövs det inte göras något åt variatorerna?Blabla... Tänk då vilken minimal egen insats det är för att få 260 hk. plug-n'play och byta slutburk så är saken biff.
Beroende på modell så behövs det garanterat fixas med variatorer för att få full utväxling på ombyggnationen. Det går kanske att plugga dit och köra utan att den går i varvstopp, men ska det bli perfekt så behövs det nog tyngas på.... de jag känner som byggt om Sidewinders har då köpt grejer från NTC. Men så är det ju med samtliga skotrar utom rena touring-maskiner, det måste laboreras med variatorerna innan de funkar.Behövs det inte göras något åt variatorerna?
Vilken modell ska man välja om man inte vill hålla på att byta vikter mm i och köra med 260hk eller vad det nu hamnar på?Beroende på modell så behövs det garanterat fixas med variatorer för att få full utväxling på ombyggnationen. Det går kanske att plugga dit och köra utan att den går i varvstopp, men ska det bli perfekt så behövs det nog tyngas på.... de jag känner som byggt om Sidewinders har då köpt grejer från NTC. Men så är det ju med samtliga skotrar utom rena touring-maskiner, det måste laboreras med variatorerna innan de funkar.
Den som MCX hade som testkanin (BTX SE) kördes ju standard i variatorerna och funkade. Men som sagt ska det bli perfekt finns det nog mycket att hämta i variatorerna även på den maskinen.Vilken modell ska man välja om man inte vill hålla på att byta vikter mm i och köra med 260hk eller vad det nu hamnar på?
Tack, då vet jag Då är dom alltså rejält överlastade i variatorerna från fabrik? Måste vara otroligt slö som original då.Den som MCX hade som testkanin (BTX SE) kördes ju standard i variatorerna och funkade. Men som sagt ska det bli perfekt finns det nog mycket att hämta i variatorerna även på den maskinen.
Köper man ett kit av RJ i Boden så har han säkert testat fram redan variatorprylar (det är en skicklig gubbe det också).
Tillochmed Edvard fick ge sig mot en original iallafallTack, då vet jag Då är dom alltså rejält överlastade i variatorerna från fabrik? Måste vara otroligt slö som original då.
Jo men Edvard kan ju inte köra, men trots det så vann han 1/3 så det säger väll en hel delTillochmed Edvard fick ge sig mot en original iallafall
www.facebook.com/vilhelminamotorcenter/videos/10154617331603271/
Säger nog bara att Yamman spann bort sig i ett av race'n.....Jo men Edvard kan ju inte köra, men trots det så vann han 1/3 så det säger väll en hel del
är det inte 170 hk i en 850 och "180" i en sidewinder....1. 40hk som det sklijer på 850 och Sidewindern är en hel del mindre effekt faktiskt. Ungefär som en 600 mot en 800a.
2. Klippet du länkar till är en 150hkish 800 (minus massa hk för höjden) mot en Stage 4 Sidewinder på åtminstone 260hk? (vet inte hur mkt man har med steg 4 men.)
Så det skiljer väl minste 100hk. Säkert närmare 130hk, det vore fan illa om det inte skiljde lite då.