Märkes***eritråden...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.615
98
48
Örnsköldsvik
Och Mexico ligger i?
Nordamerika. Din poäng är?

Mig veterligen är ingen här Kanadensare. Att bara folk från USA är amerikaner är ju en av världens dummaste påfund.
Är engelsmännen Europeér medans vi i Sverige är svenskar?
Aja skit samma då det är OT.

Däremot är det utan tvekan man kan säga att bygg finishen på Ski-Doo är väl ungefär 10000ggr bättre än på en jänke maskin. Men bygger man skiten i tum får man väl skylla sig själv...
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
självklart att man aldrig behöver dra i en e-tec, den tar sig ju aldrig dit. och angående backen på polaris, så behöver man inte börja backa, är bara gasa. men hur hinner du köra om du nu jobbar helgens 48 timmar?
Jaha behöver aldrig backa, hur får du ner den från Släpet/pickupen?
Dem stog nämligen på en Pickup, ska han bara gasa?

"Den tar sig ju aldrig dit" Nä för den tar sig förbi vart alla Polaris ägare redan fastnat :eyebrows::eyebrows:

http://www.youtube.com/watch?v=bvkZP28qNwk

http://www.youtube.com/watch?v=YIls3hCk3Qo
http://www.youtube.com/watch?v=7gMDnYXwklM


Hur var det med att bara BRP käkar rem?

EDIT; Enda tråden på Snowmobile jag besöker ofta ;)
 
Last edited:

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Hur var det med att bara BRP käkar rem?

Så tre stycken filmer från tuben ska visa att polarisarna "käkar" remmar... Så om man länkar tre filmer på säg exempelvis en bmw som krockar, är det då bevisat att det är en livsfarlig bil?
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
yamman kräver största turbon för att prestera som en std polaris, jämfört med hur polaris går med turbohttp://www.youtube.com/watch?v=nrjiFvWxQNU( andra skotern i klippet)
synd bara att polarisen går sådär bra i 150 mil sen är vevlagren, kolvarna helt sopslut. medans yamman går 15 hundra mil med 270 turbo utan att ens ha rört motorn mer än att ha bytt olja plus filter varje säsong ;)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Hur kan man säga att Arctic har bästa 800?

När man läser i tråden om dem på deras Avdelning ,så står det att alla näsan har problem med att skotern börjar tveka och när man slår av den så när man ska iväg måste man dra 5-8 drag, innan den startar,

Känns inte så jätte stabilt va?
Knäckta kedjesträckare, tungjobbade bromsar, Styutslag som ska vara störande, tunga och dra igång,Remproblem,
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Hur kan man säga att Arctic har bästa 800?

När man läser i tråden om dem på deras Avdelning ,så står det att alla näsan har problem med att skotern börjar tveka och när man slår av den så när man ska iväg måste man dra 5-8 drag, innan den startar,

Känns inte så jätte stabilt va?
Knäckta kedjesträckare, tungjobbade bromsar, Styutslag som ska vara störande, tunga och dra igång,Remproblem,

haha hällre det än en rotax ialla fall som har vevhaveri och andra generalhaverier stup i kvarten. Tunga att dra igång orkar du inte dra igång den ska du fan inte köra besten heller

once green always green
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Hur kan man säga att Arctic har bästa 800?

När man läser i tråden om dem på deras Avdelning ,så står det att alla näsan har problem med att skotern börjar tveka och när man slår av den så när man ska iväg måste man dra 5-8 drag, innan den startar,

Känns inte så jätte stabilt va?
Knäckta kedjesträckare, tungjobbade bromsar, Styutslag som ska vara störande, tunga och dra igång,Remproblem,

Precis! För när man läser på ski-doo delen här på forumet så verkar ju det vara ganska bekymmerslöst att köra ski-doo...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Hur kan man säga att Arctic har bästa 800?

När man läser i tråden om dem på deras Avdelning ,så står det att alla näsan har problem med att skotern börjar tveka och när man slår av den så när man ska iväg måste man dra 5-8 drag, innan den startar,

Känns inte så jätte stabilt va?
Knäckta kedjesträckare, tungjobbade bromsar, Styutslag som ska vara störande, tunga och dra igång,Remproblem,

du kanske missat tråden på ski-doo delen som är 158 sidor lång, och då bara e-tec 800, lägg till 60 sidor om vanliga serie 3 motorn som i botten är samma motor. då har du ca 220 sidor med bara problem och haverier. och då är det bara klistrade trådar, lägg till alla andra trådar inom lynx/ski-doo delarna så har du så många trådar så du inte kommer kunna hålla räkningen, och DET måste ju kännas förbannat stabilt och bra gjort
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Trodde nästan tråden hade dött ut, skönt att den inte hade det ;)

Once green"? är du miljömupp eller? Nä nog orkar jag säkert dra igång den, tänkte bara att vissa skrev i den tråden att den var tung och dra igång,
EDIT: om du menar Plasticat, så är väll inte dem gröna ens? Dem är väll Orangea och gröna och svarta och allt vad det nu innebär
Joo men enda felet, är att "alla" Rotax trådar handlar om ett å samma, om fetta vevar och remproblem ( som nu är löst med remproblem så den tar lika mycket rem som dem andra 800) Det är ju dem enda kända "felen" rotax har, har då Aldrig hört något annat

Sen kan man ju ta hur många Rotax som det är i landet, och hur många Plasticats det är, så Klart det är mera trådar om Rotaxen (annars vore det ju märkligt)

Fan vad snik Plasticats Hastighets mätare ser ut och vara, om man jämför med Brp som visar allt+ lite till
 
Last edited: