Förut hann väl inte remmen fransa sig innan kolvarna behövde bytas :evil::evil::evil:Ja jag förstår de och för att gå emot lite nudå vettetusan vad som hänt med remproblemen på 2014 årsmodeller för på 11/12/13 håller dom bra det Här brukar ju annars va ski doos problem
det där stämmer ju ganska bra, dock inga startproblem på våra polarisar. men väntar bara på rasen liten undran bara är skoter dyrt? skidoo är alltid trasig så den står i garaget:evil::evil::evil:. yamaha tar sig inte ut ur garaget för det har kommit 1cm snö:bigsmile: polaris tar en timme o starta o sen är soppan slut så det blir ingen körning ändåhwell: plasticcaten är sönder för det finns aldrig något verktyg som passar:eviltongue: o sen kostar delarna inget för dom är alltid restade eftersom alla skotrar har samma fel oavsett märke, så egentligen är det väll bara försäkringen som kostar men den behövs ju inte heller eftersom man aldrig kommer ut ur garaget. en tanke bara! supertråd, frun trådde jag var knäpp igår när man låg o skratta för sig själv. äntligen snö, har kommit 30cm idag så inga yamaha ute imorgon:hahaha:
Jag anser att kolvar går in på service, men inte cylindrar.Jag ser inte kolv/cylinder-byte som service, utan som reparation, det är väl skillnaden kanske. Vet du har nån Polaris 800 som har gått 3000 mil orörd?
Då skiljer sig våra åsikter där, för att byta kolvar är då inte service, brukar du lämna in bilen på verkstad för kolvbyte på servicen också?Jag anser att kolvar går in på service, men inte cylindrar.
Nej det vet jag inte och kommer aldrig göra det heller, men vad har de med att göra om det jag skrev? jag skrev klart och tydligt att en tvåtakt håller också om du servar den efter behov.
Man kan inte köpa sig en skoter och tro att den ska hålla 500mil utan behöva göra något.
Det stämde som det sas tidigare i denna tråd... Omöjligt att diskutera med en yamaha fantast.Då skiljer sig våra åsikter där, för att byta kolvar är då inte service, brukar du lämna in bilen på verkstad för kolvbyte på servicen också?
det beror ju på vad du menar med "utan att behöva göra något" om du med "göra något" menar att byta ut vitala motordelar för flera tusen, så jo... jo det kan du.
Varför byter man kolvar på 4-T crossar efter xx antal timmar?(oftast oavsett märke)jo, för att dom är extrema 4-T å behöver kolv service i förebyggande syfte....du behöver oftast inte byta kolvar i förebyggande syfte på mindre 2-T motorer...se bara på lappmaskiner, vad har dom gått?(oftast utan service överhuvudtaget)Då skiljer sig våra åsikter där, för att byta kolvar är då inte service, brukar du lämna in bilen på verkstad för kolvbyte på servicen också?
det beror ju på vad du menar med "utan att behöva göra något" om du med "göra något" menar att byta ut vitala motordelar för flera tusen, så jo... jo det kan du.
citat från migsjälvMin polare kör en pro 800 11/12 (inte helt säker) som har gått ca 1700mil inom renskötseln och den har det aldrig varit nått tjorv med(enda servicen var 50mila)
En motorcykelmotor ligger nog närmare i jämförelse .Om en bil hade liknande prestanda så hade du fått lämna in för kolvbyte ja. Hade skotern haft samma effektuttag som en bilmotor hade många av oss inte kört skoter.
Du får ju ha i åtanke att ur en 800cc krämas närmare 170hk ut på originalsetup. Jämför det med en bil på 2 liter så skulle den ha ca 425hk. Såna motorer får man renovera
Och det konstiga med det är att det är anmärkningsvärt, om en nytro skulle gå 1700 så är de inge märkvärdigt.citat från migsjälv
haha förstår ändå vad du menar trodde inte på det själv innan jag såg mätaren, skotern ser ut som om nån har rullat den i ett stenrös men den funkar fint lite yngre renskötare vill också leka chris burandt på jobbet och då måste man tydligen ha en pro rmkZIKKO , det låter ganska osannolikt det du säger .
Dels att en PRO 800 går att köra 1650 mil efter service ,är du säker på att det inte är kilometer ?
Dels att en renskötare skulle välja den maskinen som arbetsfordon , den är ju inte känd för sin hållbarhet direkt .....